کاظمی، تئاتر کودک باید از شعار پرهیز کند

دبیر بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گفت: از طریق تئاتر و آموزش های سمعی و بصری می توان حتی یادگیری دروس دیگر را برای دانش آموزان جذاب و لذت بخش کرد.
کد خبر: ۵۳۴۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹ 06 December 2017
دبیر بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: تئاتر باید جز دروس آموزش و پرورش قرار گیرد و مانند ریاضی، ورزش و زبانهای خارجه در مدارس تدریس شود.

به گزارش ایرنا؛ مریم کاظمی افزود: تحقق این امر نیازمند نمایشنامه های ویژه کودکان و بکارگیری مربیان خبره و ماهر در مدارس است.

وی افزود: هدف از تدریس دروس ریاضی، جغرافیا و ورزش، تربیت ریاضی دان، جغرافی دان و یا ورزشکار نیست بلکه این مسائل از نیازهای پایه و اولیه کودکان است و تئاتر نیز یکی از این نیازمندی ها است.

کاظمی هدف از آموزش های مدارس را ایجاد شناخت ابتدایی و درست به کودکان برای آینده شغلی بهتر دانست و گفت: جای خالی تئاتر به شدت در مدارس احساس می شود.

به گفته این کارگردان تئاترکشور، اگر کودکی قرار است در آینده تئاتر بازی کند باید شناخت کافی به این حرفه و ماهیت آن داشته باشد و عناصر تئاتر را به خوبی بشناسد نه فقط به خاطر شهرت تئاتر و یا فشار والدین وارد حرفه تئاتر شود.

کاظمی با بیان اینکه تئاتر یک مقوله علمی است خاطرنشان کرد: باید دایره آموزش های کودکان را گسترش داده و تئاتر را در بین دروس مدارس گنجاند.

دبیر بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گفت: از طریق تئاتر و آموزش های سمعی و بصری می توان حتی یادگیری دروس دیگر را برای دانش آموزان جذاب و لذت بخش کرد.

کاظمی با یادآوری اینکه تئاتر علاوه بر سرگرمی، داستان گویی و ارتباط با همسالان را به کودکان می آموزد اظهار کرد: تئاتر کودک نیاز به رشد و ترقی دارد و از حالا باید آموزش های پایه تئاتر در مدارس آغاز شود.

وی با اشاره به حضور تئاتردانش آموزی در این دوره از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ابراز امیدواری کرد: این روند در دوره های بعد هم ادامه یابد.

دبیر بیست و چهارمین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان با تاکید بر اینکه تئاتر کودک باید از شعار پرهیز کند گفت: این رشته جذاب نیاز به هم افزایی و همکاری دارد و رسانه ها باید این نیاز را فریاد بزنند تا تغییری ایجاد شود.

بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از 10 آذر ماه در همدان آغاز شده است و در این جشنواره 48 نمایش داخلی و خارجی اجرا می شود.

آیین اختتامیه چهارشنبه 15 آذر ماه همزمان با میلاد حضرت محمد (ص) در همدان برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار