اجرای طرح بهینه سازی منابع آب در شیراز

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز گفت: طرح علمی کاربردی بهینه‌سازی منابع آب در مصارف کشاورزی برای نخستین بار در کشور در استان فارس به اجرا درمی‌آید.
کد خبر: ۵۳۶۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶ 11 December 2017
تابناک فارس به نقل از فارس: سید علی‌اکبر صفوی بعدازظهر امروز در همایش علمی سیستم آبیاری هوشمند در باغات با تأکید بر عزم و همت ملی در صرفه‌جویی منابع آب اظهار داشت: صرفه‌جویی در منابع آب، آب مصرفی را تا دو برابر افزایش می‌دهد و  در این زمینه باید منافع جمعی را در نظر گرفت و از نگاه‌های انفرادی خودداری کرد.

وی بیان کرد: به‌منظور مصرف صحیح منابع آبی طرح بزرگی با حضور محققان، کارآفرینان و دانشجویان تهیه و تدوین‌شده که ابتدا در فارس و سپس در استان‌های مجاور به اجرا درمی‌آید.

قائم‌مقام سابق دانشگاه شیراز با اشاره به ابعاد اشتغال‌زایی این طرح خاطرنشان کرد: این سیستم هزینه خود را در بخشهای مختلف تأمین می‌کند و توجیه اقتصادی مناسبی دارد.

صفوی بابیان اینکه برای اجرای این طرح تسهیلات بانکی در نظر گرفته است، ادامه داد: با رایزنی‌های انجام‌شده مقرر شد تسهیلاتی با سود اندک توسط پست‌بانک در اختیار کشاورزان و کارآفرینان مجری این طرح قرار بگیرد.

وی با  تأکید بر اینکه هر کس با هر توان تخصصی و اجرایی برای عملیاتی کردن سیستم آبیاری هوشمند باغات باید به میدان بیاید، گفت: 85 درصد هزینه تبدیل آبیاری غرق آبی به قطره‌ای توسط دولت تأمین می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار