معاون ثبت‌اسناد و املاک استان عنوان کرد:

طرح کاداستراز سال گذشته در استان ایلام شروع‌شده و هم‌اکنون در حال اجرا است/کم‌کاری دستگاه‌ها، مهم‌ترین مانع اجرای این طرح درایلام

در مورداجرای طرح کاداستر و تاثیر آن در جلوگیری از پدیده زمین‌خواری اظهار کرد: اداره ثبت‌اسناد و استان به همه دستگاه‌ها اعلام کرده که سندهایی که در اختیاردارند را به این دستگاه ارجاع دهند تا با استفاده از نقشه حدنگاری حدود و میزان آن مشخص و دست متصرفان اراضی ملی بسته شود.
کد خبر: ۵۴۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸ 28 June 2015
به گزارش تابناک ایلام،در مورداجرای طرح کاداستر و تاثیر آن در جلوگیری از پدیده زمین‌خواری اظهار کرد: اداره ثبت‌اسناد و استان به همه دستگاه‌ها اعلام کرده که سندهایی که در اختیاردارند را به این دستگاه ارجاع دهند تا با استفاده از نقشه حدنگاری حدود و میزان آن مشخص و دست متصرفان اراضی ملی بسته شود.

وی بابیان اینکه طرح کاداستر به معنای واقعی از تصرف اراضی ملی، کشاورزی و عرصه‌های طبیعی جلوگیری می‌کند، افزود: هیچ مانعی سر راه این طرح جز کم‌کاری مسئولان و دستگاه‌های مربوطه وجود ندارد.

پورمنصور با اشاره به اینکه به همه ادارات و دستگاه اعلام شده که هرجایی که نیاز به سند دارد اعلام کنند و هرجایی که سند قدیمی دارد پیگیری شود تا سند اصلاحی برای آن صادر گردد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر همه اسنادی که توسط اداره ثبت‌اسناد و املاک صادر می‌شود با استفاده از نقشه کاداستر است.

معاون ثبت‌اسناد و املاک استان ادامه داد: این طرح از سال گذشته در استان ایلام شروع‌شده و هم‌اکنون در حال اجرا است و تلاش بر این است که با همکاری دیگر دستگاه‌ها تمام نقشه‌ها و تعیین حدودها با استفاده از این نقشه جامع شکل بگیرد تا از تجاوز و تصرف عدوانی جلوگیری شود.

وی با تأکید بر اینکه وقتی منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌ها سند حدود و زمین‌های خود را با استفاده از نقشه کاداستر در اختیار داشته باشند دیگرکسی اجازه تعرض پیدا نخواهد کرد،  تصریح کرد: زمین‌خواری موجب گسترش فساد شده و اجرا شدن کاداستر بهترین اقدام جدی و عملی در این حوزه است. 

پور منصور بابیان اینکه طرح کادستر از جعل اسناد جلوگیری می‌کند، خاطرنشان کرد: درگذشته به دلیل نبود فناوری و مکانیزه، امکان جعل اسناد وجود داشت، اما با اجرای طرح کاداستر، با واردکردن کد ملی افراد به سامانه، اطلاعات هویتی و عکس اشخاص مشاهده می‌شود امکان جعل اسناد از اشخاص عملاً” گرفته‌شده است.

وی افزود: ثبت به‌روز مراجعات در سامانه اسناد و املاک استعلامات به‌صورت مکانیزه صورت می‌گیرد و همزمان با تنظیم سند، هویت فروشنده و خریدار از طریق ثبت‌احوال در سامانه ثبت‌اسناد و دفاتر اسناد رسمی قابل‌رؤیت است.

معاون ثبت‌اسناد و املاک استان با تأکید بر اینکه کارآمد شدن و مبارزه با فساد از اولویت‌های این دستگاه است، خاطرنشان کرد: هراندازه در حوزه فناوری پیشرفت داشته باشیم به همان میزان در بحث مبارزه با فساد موفق خواهیم بود.

وی ادامه داد: عمده مشکلات و فساد‌‌هایی که در دستگاه‌های اجرایی ایجاد می‌شود ناشی از مراجعه حضوری مردم و دستگاه‌ها است و  با ثبت الکترونیکی این نقیصه رفع می‌شود.

پور‌منصور با اشاره به اینکه شفاف‌سازی از شاخصه‌های مهم طرح حدنگاری است، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح نه تنها برنامه وصول مالیات لحاظ می‌شود بلکه راه‌های غیرمنطقی بر روی افراد سودجو بسته‌شده خواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار