میراث فرهنگی جهرم بیمار بوده و روبه نابودی است

فرماندار ویژه جهرم :میراث فرهنگی جهرم در حال حاضر در شرایط مطلوبی قرار ندارد و باید واقع‌گرانه به این مطلب توجه کرد که میراث فرهنگی جهرم بیمار بوده و روبه نابودی است.
کد خبر: ۵۴۶۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲ 31 December 2017

تابناک فارس به نقل از فارس:علیرضا صحرائیان بعدازظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری همایش جایگاه جهرم در توسعه گردشگری پایدار، اظهار داشت: میراث فرهنگی جهرم در حال حاضر در شرایط مطلوبی قرار ندارد و باید واقع‌گرانه به این مطلب توجه کرد که میراث فرهنگی جهرم بیمار بوده و روبه نابودی است.

فرماندار ویژه جهرم با اشاره به مشکلات داخلی دیگر ارگان‌ها و ادارات، گفت: با توجه به کمبودهای منابع مالی، بیشتر ارگان‌ها و ادارات در کارهای جاری خودشان دچار مشکل هستند و نمی‌توانند در بحث میراث فرهنگی المان‌سازی کنند.

وی افزود: ۲ سال پیاپی یک میلیارد ریال از اعتبارات توازن منطقه‌ای ماده ۱۸۰ در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان به منظور حفظ و احیای میراث فرهنگی مصوب کردیم اما هیچ اعتباری اختصاص نیافت.

صحرائیان با بیان اینکه نبود اعتبارات نباید دلیلی بر توقف گردش‌گری باشد، تصریح کرد: حضور گردش‌گر محاسن زیادی برای شهرستان دارد و از ظرفیت همه دستگا‌های اجرایی در حد توانشان در برگزاری همایش گردشگری جهرم استفاده می‌شود.

معاون استاندار فارس خواستار جدیت در مدیریت میراث فرهنگی جهرم شد و تأکید کرد: وقتی فردی مسوولیتی را می‌پذیرد باید در برخی مسائل مادی و شخصی صرف نظر کرده تا پیشرفت حاصل شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان جهرم با اشاره به طرح گردشگری در سد سلمان فارسی بیان کرد: در سد سلمان فارسی مصوبه هیأت دولت در بحث منطقه ویژه گردشگری وجود دارد و طرح‌ها و نقطه‌یابی آن انجام و ۱۰۰ هکتار اراضی منابع طبیعی بدین منظور اختصاص یافته که نیاز به پیگیری آن است.

صحرائیان خواستار اطلاع‌رسانی در خصوص میراث فرهنگی در بین مردم شد و گفت: فعالان میراث فرهنگی باید در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی ظرفیت‌های گردشگری جهرم را به مردم معرفی کنند.

وی افزود: در مبادی ورودی جهرم به‌ویژه کاروانسرای مخک که در محور جهرم شیراز قرار دارد باید تمهیداتی به منظور معرفی گردش‌گری جهرم به مسافران ایجاد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار