سازمانهای مردم نهاد می توانند به رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی کمک کنند

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری گفت: سازمانهای مردم نهاد با داشتن سازماندهی ،تخصص و علم کافی می توانند در کنار دولت به رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی کمک کنند.
کد خبر: ۵۵۷۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱ 25 January 2018

به گزارش تابناک به نقل ازروابط عمومی و امور بین الملل استانداری؛ علیرضا گودرزی مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری در دومین جلسه هیئت نظارت بر سازمانهای مردم نهاد گفت: سازمانهای مردم نهاد با داشتن سازماندهی ،تخصص و علم کافی می توانند درکنار دولت به رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی کمک کنند.

وی افزود: ما در دفتر امور اجتماعی استانداری به دنبال تقویت سمن ها و توانمندکردن آنها هستیم و از هرظرفیتی برای توانمندسازی آنها استفاده خواهیم کرد چرا که معتقدیم با تقویت سمن ها می توانیم از توان آنها در پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی کمک بگیریم.

 وی با اشاره به نقش سمن ها به ویژه سمن های فعال درامور خیریه گفت: این سازمانهای مردمی با بازتوزیع منابع جامعه در بین اقشار آسیب پذیر در راستای کاهش آلام افراد گام بر می‌دارند که حرکتی انسان دوستانه و در مسیر تعالیم آموزنده اسلامی است.

 گودرزی افزود: پس از تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص کنترل و‌ کاهش آسیب های اجتماعی ،حساسیت ها نسبت به این موضوعات افزایش چشمگیری داشته و دولت تدبیر و امید هم در سال جاری اعتبارات خوبی به این حوزه که بخش قابل ملاحظه ای از آن در اختیار سازمانهای مردم نهاد قرار داده شده است اختصاص داد.

وی گفت : علاوه بر اعتبار طرح های فوق العاده ،۲میلیاردتومان اعتبارات جهت راه اندازی دفاتر تسهیل گری به استان ابلاغ شده است که بزودی این دفاتر در ده منطقه با بافت ناکارآمد شهری در شهرکرمانشاه راه اندازی خواهد شد.

در این نشست پس از بحث و بررسی پرونده های متقاضیان تاسیس، تمدید و ایجاد دفاترنمایندگی سازمانهای مردم نهاد ، باصدور مجوز۱۷ سازمان مردم نهاد موافقت شد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار