یزد جایی در بین ده استان گردشگرپذیر ایران ندارد

آمار "تکان دهنده " جذب گردشگر داخلی برای شهر جهانی یزد

 ده استان و شهرستان بیشترین گردشگر پذیر در کشور در بهار 1395 معرفی شدند که متاسفانه استان یزد جایی در میان آنها ندارد.
کد خبر: ۵۵۷۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸ 27 January 2018

به گزارش تابناک یزد، مركزآمار ايران نتایج اولیه طرح آمارگيري از گردشگران ملي در بهار سال ۱۳۹۵ را با هدف بررسي هاي اقتصادي و تصميم گيري مديران و برنامه ريزان در حوزه گردشگري منتشر کرد.

 نگاهی به نتایج این گزارش نشان می دهد علیرغم جنجال های تبلیغاتی و شعارهای رنگارنگ متولیان حوزه گردشگری استان یزد در سالیان اخیر، این استان جای در میان ده استان و شهرستان گردشگر پذیر کشور ندارد.  شرح اطلاعات مرکز آمار به شرح زیر است:

 ده استان خراسان رضوي، مازندران، گيلان، تهران، فارس، اصفهان، خوزستان ، كرمانشاه، آذربايجان شرقي و كرمان مقصد بيشترين سفرهاي با اقامت شبانه در فصل بهار ۱۳۹۵ بوده اند.

ده استان گيلان، قزوين، فارس، اصفهان، خوزستان، كرمانشاه، تهران، آذربايجان شرقي، گلستان و كرمان مقصد بيشترين سفرهاي بدون اقامت شبانه در بهار ۱۳۹۵ بوده اند.

 ده شهرستان مهم گردشگر پذیر كشور در بهار سال ۱۳۹۵ ، شامل تهران، مشهد، رشت، شيراز، قزوين ، اصفهان، قم، كرمانشاه، تبريز و لاهيجان بوده است كه داراي بيشترين تعداد سفر بوده اند.

 به نظر می رسد یک سردرگمی و آشفتگی گسترده در سخت افزار، نرم افزار، انسان افزار و سازمان افزار حوزه گردشگری استان یزد وجود دارد. شاید برخی توسعه گردشگری در استان یزد را روی بیلبوردهای تبلیغاتی و بالای سر برگ نامه های اداری دنبال می کنند.

این درحالی است در بهار نود و پنج مسئولان از حضور چند میلیونی ایرانیان در استان یزد خبر داده بودند. به نظر می رسد یک جای کار می لنگد و اکنون که یزد به عنوان شهر میراث جهانی مطرح است باید فکری برای برندسازی و تبلیغ د صدالبته ایجاد زیرساخت های لازم گردشگری کرد.

مهمتر از همه برنامه ریزی برای کاهش هزینه سفر به یزد است و به نظر می رسد گرانی سفر به یزد در تورهای داخلی باعث از رونق افتادن یزدگردی در بین ایرانیان شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار