حجت الاسلام رفیعی:

ایجاد شکاف بین مردم و مسئولان آفت بزرگ جامعه اسلامی است

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه ایجاد شکاف بین مردن و مسئولان را یکی از آفت‌های اساسی جامعه اسلامی دانست و گفت: مسئولان باید همواره در بین مردم باشند.
کد خبر: ۵۶۰۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۳ 02 February 2018

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام ناصر رفیعی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: یکی از آفت‌های مهم جامعه فاصله افتادن بین مردم و مسئولان است که این مسئله باید از بین برود.

وی با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی باید برای اقشار مختلف جامعه تبیین و ترسیم شود، اظهار داشت: آنچه که می‌تواند منشأ آسیب‌ها و خیانت‌ها باشد در حقیقت یأس و ناامیدی است از این رو باید دستاوردها و خدمات صورت گرفته برای مردم بیان شود.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: در کشور مدیران خدوم و تأثیرگذار بسیاری داریم که البته برخی دیگر از مدیران نیز ناسالم هستند که متأسفانه خبرهایی که از این افراد به جامعه می‌رسد ناامید کننده است.

مسئولان همواره باید بین مردم حضور داشته باشند

وی با تأکید بر اینکه مسئولان همواره باید در بین مردم حضور داشته باشد، افزود: مسئولان کشور نباید خود را تافته جدا بافته از ملت بدانند و یکی از خطراتی که نظام اسلامی را تهدید می‌کند همین فاصله افتادن بین مردم و مسئولان است.

حجت الاسلام رفیعی عنوان کرد: مسئولان باید در بین مردم حضور داشته باشند و استانداران و شهرداران حفاظت‌ها را کم کنند و حضور واقعی در بین مردم داشته باشند.

وی ادامه داد: مسئولان باید به اماکن عمومی از جمله مساجد سر بزنند و با مردم گفتگو کنند و به فرموده امام علی(ع) این مسئولیت را طعمه نبینند، بلکه آن را امانت الهی بدانند.

مسئولان نباید وعده‌های غیر واقعی به مردم بدهند

این کارشناس مسائل مذهبی عنوان کرد: آنچه که مردم را ناراحت می‌کند نداشتن صداقت است مسئولان نباید وعده‌های غیر واقعی به مردم بدهند و اینکه اخبار اختلاس در گوشه کشور به گوش جامعه می‌رسد ناخوشایند است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: حضرت زهرا(س) الگوی واقعی برای همه زنان است و امام زمان(عج) نیز در این خصوص فرمودند که ایشان الگوی من است.
حجت الاسلام رفیعی عنوان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) علاقه فراوانی به رسول اکرم(ص) داشتند و پیامبر نیز این بانوی بزرگ اسلام را مورد احترام قرار می‌دادند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار