مبارزه با مفاسد اقتصادی نیازهایی دارد

کد خبر: ۵۷۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶ 05 July 2015
نماینده شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی گفت: مبارزه جدی و قاطع با مفاسد اقتصادی در کشور نیاز به اصلاح ساختار قانونی دارد.
حجت الاسلام مفید کیائی نژاد روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: امروزه مفاسد اقتصادی موریانه وار در بخش های مختلف از جمله عرصه اراضی ملی و کشاورزی ورود پیدا کرده که برخورد قاطع با این دست های آلوده نیاز به اصلاح ساختار قانونی کشور دارد.
وی اظهار کرد: قوانین موجود نمی تواند بطور کامل از روند رو به رشد مفاسد اقتصادی در کشور پیشگیری کند و به همین دلیل برای مبارزه جدی با پدیده مخرب مفاسد اقتصادی باید به دنبال اصلاح ساختار قوانین باشیم.
وی کوتاه شدن دست مفسدان اقتصادی به ویژه افراد سودجو از اراضی ملی و بکر کشاورزی را منوط به اصلاح ساختار قوانین کشور در این زمینه دانست و یادآور شد : برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی سبب می شود تا بستر فساد ، تبعیض و بی عدالتی در جامعه جمع شود و آسیبی به پیکره نظام نرسد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: قوانین موجود بطور کامل بازدارنده نیست و لازم است با اصلاح ساختار قوانین از گسترش مفاسد اقتصادی در کشور جلوگیری کنیم که اگر این مهم صورت نگیرد نظام آسیب می بیند.
وی از برخورد مقطعی با مفاسد اقتصادی به عنوان یک مشکل و ضعف در کشور یاد کرد و افزود: انجام اقدامات قابل توجه با مفسدان اقتصادی نیاز به قوانین لازم و مناسب دارد تا شاهد رشد کاری ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در کشور بیش از گذشته شویم.
کیائی نژاد برخورد با مفاسد اقتصادی را یک کار سخت در کشور ذکر کرد و یادآور شد فعالان این مجموعه نیاز به پشتوانه محکم قانونی دارند و این امر مستلزم اصلاح ساختار قوانین است .
وی گفت: متاسفانه عده ای افراد سود جو و فرصت طلب با آگاهی و تسلط کامل نسبت به قوانین موجود ، از خلاء قانونی برای انجام فعالیت های غیر قانونی با هدف رسیدن به اهداف اقتصادی و مالی شخصی و یا گروهی اقدام می کنند .
نماینده مردم ساوجبلاغ ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به نمونه هایی از مفاسد اقتصادی در حوزه انتخابیه اش اشاره و بیان کرد: امروزه پدیده زمین خواری به عنوان یک نمونه از مفاسد اقتصادی در اراضی ملی و مرغوب این شهرستان ها به یک معضل تبدیل شده به گونه ای که افراد سودجو به راحتی به اموال عمومی دستبرد زده و حصار کشی می کنند.
کیائی نژاد برخورد قاطع و سریع با این مفسدان را که شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد و طالقان به ویژه منطقه ساوجبلاغ را به یک کارگاه ساختمانی شبانه تبدیل کرده اند را ضروری دانست.
وی مبارزه با پدیده زمین خواری و هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی و بکر حوزه انتخابیه اش را نیازمند هوشیاری مسوولان و قطع کردن دست های ناپاک در برخی از ادرات ذیربط عنوان کرد تا نوانسته باشیم اولین گام را برای مبارزه با مفاسد اقتصادی برداشته باشیم.
وی گفت : مبارزه با مفاسد اقتصادی در بخش های مختلف نیاز به عزم جدی همگانی و بسیجی وار دارد زیرا هر گونه غفلت در این زمینه پیامد های منفی را برای کشور به دنبال دارد.
شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد و طالقان به ترتیب در 35، 45 و 90 کیلومتری کرج مرکز استان البرز قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار