مدعیان صندلی سبز از حوزه اردبیل

با نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی و اعلام آمادگی چهره‌های سرشناس برای کاندیداتوری باید منتظر انتخاباتی داغ در سردترین فصل سال باشیم.
کد خبر: ۵۷۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷ 06 July 2015

به گزارش سبلانه، با نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی و اعلام آمادگی چهره‌های شاخص و شناخته شده استان برای کاندیداتوری انتظار می‌رود انتخابات داغ را در اسفند ماه شاهد باشیم.

حضور چهره‌هایی از احزاب و گروه های مختلف که هر کدام با امیدواری کامل برای کسب سهمیه حضور در بهارستان فعالیت‌های انتخاباتی خود را به صورت آشکار و نهان آغاز کرده‌اند.

در میان افرادی که در انتخابات از حوزه انتخاباتی اردبیل، نیر، نمین و سرعین حضور خواهند داشت می توان به نمایندگان فعلی این استان اشاره کرد.

مصطفی افضلی فرد نماینده مجلس شورای اسلامی که در مرحله دوم انتخابات گوی سبقت را از سید کاظم موسوی ربود و به عنوان سومین نماینده این دوره وارد مجلس شد.

افضلی فرد سخنگوی کمسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی نیز است.

منصور حقیقت پور دیگر نماینده استان است که در دوره نهم با کسب 103 هزار رای به عنوان نفر اول از حوزه انتخابیه اردبیل ،نیر، نمین و سرعین وارد مجلس شد و به عنوان نایب رئیس دوم کمسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی به فعالیت خود ادامه می دهد.  او در این دوره تلاش کرده بیشتر در حوزه های امنیتی خود را نماینده ای ملی نشان دهد.

کمال الدین پیرموذن نیز نماینده دیگری است که با کسب 90 هزار رای به عنوان فرد دوم راهی مجلس شد. او عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی است.

با گذر از نام نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی برای حضور در انتخابات دور دهم مجلس می توان از نام ولی آذروش یاد کرد که برای حضور در انتخابات دور دهم اعلام آمادگی کرد.

آذروش که در دوره های ششم و هفتم به عنوان نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین وارد مجلس شد این بار برای هت تریک سیاسی و حضور برای سومین بار در مجلس اعلام آمادگی کرد.

آذروش بعد از دوره نمایندگی، بیشتر در عرصه‌های کلان مدیریت شهری مشغول فعالیت بوده است.

صدیف بدری شهردار سابق اردبیل که برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی از سمت خود استعفا داد.

بدری که سابقه اجرایی متعدد از جمله ریاست سازمان مسکن و شهرسازي و مديرکل نوسازی، توسعه و تجهيز مدارس استان را دارد در زمان تصدی گری شهرداری توانست محبوبیت زیادی در بین مردم و بویژه در مناطق محروم کسب کند و با ایجاد فضاهای سبز متعدد و انجام طرح ها و پروژه های متنوع نظر مردم را جلب کند.اما این که او می تواند از این محبوبیت برای پیروزی در انتخابات استفاده کند، باید منتظر اسفند ماه ماند.

فرهاد توحیدی معاون سابق هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس (ع) که دارای سوابق متعدد عمرانی و اجرایی است.

توحیدی در بین نیروهای مسلح به عنوان فردی کاری و تلاشگر شناخته شده است و دارای محبوبیتی ویژه در بین این قشر و نیز قشر بسیجی و ارزشی است.او چندی پیش طی گفت و گویی رسما از جدیت خود برای کاندیداتوری در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی خبر داده بود.

محمد رضا سرداری یکی دیگر از کاندیداهایی است که برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کرده است.

سرداری برای شرکت در انتخابات از عضویت در شورای اسلامی شهر استعفا داد.

وی که سابقه ریاست شورای شهر اردبیل را دارد هم به لحاظ ملبس بودن به لباس مقدس روحانیت و هم تاثیر گذاری بر جوانان از چهره های شاخص انتخاباتی به شمار می رود.

قاسم محمدی نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ اردبیل، نیر، نمین و سرعین در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی است که توانسته بود به عنوان منتخب اول، راهی بهارستان شود.

محمدی که دارای سوابقی چون مشاور عالی مدیر عامل بانک کشاورزی ، مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل وزارت اقتصاد، سرپرست اداره کل روابط عمومی روابط عمومی شورای نگهبان و....است به عنوان فردی محبوب در بین جوانان مطرح است.

برادران نیکزاد

برادران نیکزاد این روزها یکی از خبرسازترین طیف های سیاسی اردبیل به شمار می روند؛کاندیداتوری یکی از دو نیکزاد، یعنی علی یا اکبر، قطعا تاثیراتی زیادی در موازنه انتخابات خواهد داشت.

اما این که کدامیک از این برادران اراده جدی تری برای کاندیداتوری خواهند داشت، هنوز معلوم نیست؛ این دو برادر قطعا از جبهه نزدیک به رئیس جمهور سابق، کاندیدا خواهند شد.

احد بیوته که به عنوان نیروی جوان وارد انتخابات شده است.بیوته به دلیل حضور در صدا سیمای اردبیل و فعالیت‌های بازیگری توانسته در بین مردم و خصوصا روستاییان شناخته شده باشد و حالا تلاش دارد از این محبوبیت برای نمایندگی مجلس بهره برداری کند.

هوشنگ محمدی، فرماندار جوان خلخال در دولت سابق هم می تواند یکی از کاندیداهای مطرح برای انتخابات دوره بعدی باشد، اما هنوز این که وی از حوزه خلخال کاندیدا خواهد شد یا حوزه اردبیل، جای تردید دارد. وی دوره فرمانداری موفقی را در خلخال پشت سرگذاشته است.

محمد فیضی دیگر کاندیدای جوان که سابقه عضویت در شورای شهر اردبیل را دارد.

فیضی علی رغم جوان بودن به اذعان بسیاری دارای بار علمی و توان مدیریتی و قدرت سخنوری بالایی است به همین خاطر توانست به عنوان سخنگوی شورای اسلامی انتخاب شود.

وی همچنین ریاست دانشگاه آزاد گرمی را نیز بر عهده داشت که از این سمت نیز برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی استعفا داد.

برادران نوعی اقدم

برادران نوعی اقدام نیز از افرادی هستند که این روزها صحبت های بسیاری در خصوص کاندیداتوری یکی از آنها در انتخابات آتی به گوش می رسد. حسن یا رحیم نوعی اقدم، از کاندیداهای بالقوه برای بهارستان دوره بعدی هستند.

اما هنوز خبر دقیقی از این که کدام یک از برادران کاندیدای اصلی خواهد بود در دست نیست.

رضا کریمی از چهره های مطرح در انتخابات دور دهم مجلس شورای اسلامی است.

کریمی که در انتخابات مجلس نهم برای اولین وارد عرصه انتخابات شد، با پشت سر گذاشتن رقبای قدرتمند خود با اندک اختلافی از راهیابی به بهارستان باز ماند.

وی این بار با برنامه ریزی متفاوتی پا به عرصه انتخابات گذاشته که قطعا رقیب جدی برای کاندیداها به حساب می آید.

سید کاظم موسوی که شاید بتوان نام او را به عنوان پدیده انتخابات در دوره هشتم مجلس مطرح کرد.

وی در اولین حضورش در انتخابات توانست در مرحله دوم از رقیب قدرتمند خود،_حسن نوعی اقدم_ سبقت گرفته و به عنوان سومین نماینده حوزه انتخابیه اردبیل راهی مجلس شود.

موسوی در انتخابات دور نهم نیز تا مراحل پایانی پیش آمد اما این بار نتوانست از سد افضلی فرد بگذرد.

علی محمد غریبانی نماینده اسبق اردبیل نیز از چهره هایی است که می تواند در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی، امیدواری‌هایی را برای خود داشته باشد. وی زمانی در حدود 120 هزار رای از شهروندان اردبیلی را برای ورود به مجلس کسب کرده بود.

در این بین هستند افرادی چون فرجی نیر، بهبود معصوم زاده و.... که می‌توانند با حضور خود انتخابات داغی را در سردترین فصل سال رقم بزنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار