فواید تولید محصولات داخلی

متخصص جغرافیا وبرنامه ریزی شهری گفت: در مدیریت شهری باید توان‌ها واستعدادهای جامعه خود را در هر نقطه قرار بدهیم یعنی بخشی از محصولات که توانایی تولید آنها را داریم از واردات آنها صرف نظر کرده و خودمان به جامعه عرضه کنیم تا سرمایه موجود در جامعه به گردش افتاده و مانع از اثرات منفی تحریم‌ها بر جامعه شود.
کد خبر: ۵۸۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱ 06 July 2015

محمد حسین یزدانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اردبیل، با اشاره به سوالی مبنی بر تاثیر تحریم ها در بروز مشکلات شهر، تصریح کرد: امروزه هر اقدامی درهر نقطه ای از دنیا برجامعه ما اثر می گذارد، ازاین رو تحریم ها هم خواه یا ناخواه برجامعه اثر خواهند گذاشت که برای مقابله با اثرات منفی این تحریم ها نیازاست که ازالگوی مصرف مناسب استفاده کنیم.

وی افزود: مردم ایران باید هزینه‌های تجملاتی غیر ضروری را حذف و نیازهای ضروری را فراهم کنند، درمدیریت شهری باید این اقدامات صورت گیرد یعنی برخی از هزینه‌های شهر وشهرداری که کنارگذاشته شده و به نیاهای ضروری پرداخته شود.

این استاد دانشگاه محقق اردبیلی افزود: در مدیریت شهری باید توان‌ها و استعدادهای جامعه خود را درهر نقطه قرار بدهیم یعنی بخشی از محصولات که توانایی تولید آنها را داریم از واردات آنها صرف نظر کرده و خودمان به جامعه عرضه کنیم تا سرمایه‌های در حال گردش در جامعه مانع از اثرات منفی تحریم ها برجامعه شود.

وی با بیان اینکه برخی از مشکلات شهری اردبیل مربوط به مقوله‌های کلان شهر، و برخی مختص مسائل و مشکلات خود شهر است، اضافه کرد: مهمترین دیدگاهی که امروز در جهان برای رفع مشکلات شهری وجود دارد، استراتژی توسعه شهری است که در این رویکرد در مورد رفع مشکلات کالبدی شهر واقتصادی کردن شهر بحث می شود، یعنی باید همواره به فکر رفع فقر در جامعه باشیم و اگر فقر در جامعه کاهش پیدا کند خود به خود اقشار جامعه رو به بهبود کالبدی جامعه می کند.

یزدانی افزود: امروزه در جهان مهمترین دیگاهی که برای رفع مشکلات شهری مطرح شده است CDSیعنی ، در این رویکرد در مورد رفع مشکلات کالبدی شهر واقتصادی کردن شهر بحث می شود، یعنی باید همواره به فکر رفع فقر در جامعه باشیم و اگر فقر در جامعه کاهش پیدا کند خود به خود اقشار جامعه رو به بهبود کالبدی جامعه می کند.

متخصص جغرافیا و برنامه ریزی شهری خاطرنشان کرد: همچنین یک مقوله دیگر در این CdSمشارکت مردم است باید درحد توان مردم را در تصمیم‌گیریها مشارکت دهیم،چرا که با مشارکت دادن مردم در مدیریت شهری شهروندان مسئولیت پیدا کرده و شهر را جزو مالکیت خود می دانند و در نگهداری آن احساس مسئولیت می کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار