ساماندهی تعاونی‌های مرزی اردبیل

مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت:‌ تعاونی‌های مرزی استان اردبیل ساماندهی می‌شود تا در این راستا بتوانیم اقتصاد مرزنشینان استان را پویا کنیم.
کد خبر: ۵۸۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵ 06 July 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، ارژنگ عزیزی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه اقتصادی و ساماندهی مبادلات مرزی در اردبیل اظهار داشت: یکی از برنامه‌هایی اساسی توانمندسازی تعاونی‌های مرزنشین در استان بوده و باید دستگاه‌های مربوطه در این زمینه حمایت‌های لازم را داشته باشند.

وی گفت: برای توانمندسازی تعاونی‌های مرزی علاوه بر ارائه آموزش‌های تخصصی و آشنا کردن مدیران تعاونی‌ها با قوانین و مقررات، باید برنامه‌های راهبردی و اساسی در راستای حمایت از مرزنشینان منطقه انجام شود.

عزیزی بابیان اینکه متأسفانه تعاونی‌های مرزی استان درگذشته نتوانستند برای فعالیت‌های اقتصادی برنامه‌های خوبی انجام ندهند، افزود: مشکلات تعاونی‌های مرزی مربوط به شخص یا گروه خاصی نبوده بلکه باید همه دستگاه‌های اجرایی برای ساماندهی تعاونی‌های مرزی در استان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی بیان کرد: باید مبادلات کالاها از مرزهای استان به‌صورت قانونی و بر اساس برنامه‌ریزی‌های راهبردی باشد و در این راستا برای مرزنشینان استان نیز درآمد خوبی داشته باشد تا آن‌ها بتوانند با آسودگی خاطر و به‌دوراز فقر در نقطه صفر مرزی زندگی کنند.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل با اشاره به اینکه ثبت‌نام از مرزنشینان برای ارائه کارت تجاری باید توسط فرمانداران به‌صورت دقیق و راهبردی باشد، گفت: همه‌ی مرزنشینان استان باید تحت پوشش این کارت قرار بگیرند و از مزایای مرزنشینی استفاده بهینه را داشته باشند.

عزیزی مبارزه با کالای قاچاق در استان را از اولویت‌های اساسی عنوان کرد و افزود: باید با برنامه‌ریزی‌های اساسی صادرات کالاها و محصولات از استان به کشورهای هم‌جوار توسعه یابد که این امر پویایی اقتصاد منطقه را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه استارت راه‌اندازی تعاونی‌های مرزی در استان به‌خوبی نزده شده است گفت: تعاونی‌های مرزی استان جهت ساماندهی به زمان و برنامه‌ریزی منظمی نیاز دارند، که باید با انسجام فکری این مشکلات را هر چه زودتر برطرف کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار