اجرای مانور امداد و نجات جاده ای

معاون امداد و نجات هلال احمر استان همدان از اجرای مانور آمادگی و تست ارزیابی در پایگاه های امداد جاده ای محورهای مواصلاتی این استان خبر داد .
کد خبر: ۵۸۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲ 08 July 2015
معاون امداد و نجات هلال احمر استان همدان از اجرای مانور آمادگی و تست ارزیابی در پایگاه های امداد جاده ای محورهای مواصلاتی این استان خبر داد .

به گزارش مهر، حسین اشرفی با اشاره بر لزوم آمادگی، سرعت عمل، مهارت‌‌‌‌‌ و حضور به موقع امدادگران در صحنه حوادث گفت: هلال احمر استان همدان از نجاتگران تمامی پایگاههای جاده ای این استان تست آمادگی می گیرد و پایگاه های برتر را انتخاب و مورد تقدیر قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه نحوه رسیدگی به مصدومین از آیتم های این ارزیابی است، افزود: با توجه به اینكه تمامی پایگاه های امداد جاده ای از تجهیزات بروز برخوردارند و تیم ها باید از لحظه اطلاع رسانی بارعایت سرعت عمل لازم به محل تصادف فرضی بروند و تمام موازین و مقررات لازم را نسبت به ایمن سازی محیط ارزیابی و تریاژ، آتل بندی، پانسمان و انتقال مصدوم انجام دهند.

اشرفی اضافه كرد: برگزاری این مانورها ضمن اینكه باعث ایجاد آمادگی در نجاتگران می شود تیم های آماده مشخص و تیم هایی كه در این ارزیابی ها‌ امتیاز لازم را كسب نكنند نجاتگران آن پایگاه مجدداَ باید دوره باز آموزی جاده را گذرانده و آمادگی خود را به حد مطلوب برسانند.

معاون امداد و نجات استان همدان با اشاره به برگزاری دوره های تخصصی بصورت سالیانه یادآور شد: برنامه ریزی آموزشی مناسب، دریافت مجوز برگزاری دوره های تخصصی در رده های مختلف جاده، كوهستان، آوار و سیلاب میتواند نجاتگران را درآمادگی سطح مطلوب نگه دارد و نظارت ها، سنجشها و ارزیابی عملكردها نیز در این زمینه بسیار تاثیر گذار هستند.

اشرفی با ذكر این مطلب كه امدادگران و نجاتگران از نیروهای بالقوه جمعیت هلال احمر در انجام عملیات امدادی هستند، اضافه كرد: مربیان باید در تربیت نیروها و تدریس مطالب آموزشی و برگزاری باز آموزی ها از هیچ تلاش و كوششی فرو گذار نكنند تا بتوانیم نجاتگران زبده و آماده به كار با روحیه، شجاع و فداكاری تربیت کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار