مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری:

15 شهردار و دهیار متخلف در مدیریت پسماند به دادگاه معرفی شدند

تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری از معرفی 15 شهردار و دهیار متخلف به دلیل بی توجهی به بحث مدیریت پسماند و دفن غیر اصولی زباله ها در سال گذشته به مراجع قضایی خبر داد.
کد خبر: ۵۹۴۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷ 22 April 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- شهرام احمدی به مناسبت روز زمین پاک در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته یکهزار و 206 پایش محل دفن پسماند در استان انجام شد که 139 مورد اخطاریه به شهرداری و دهیاری های متخلف در زمینه دفن غیر بهداشتی و نامناسب زباله صادر شد.
وی همچنین تولید زباله و دفن نامناسب زباله را تهدیدی جدی برای سلامت زمین دانست و اظهار کرد: در راستای پاک نگه داشتن زمین همه سازمان ها، تشکل ها و جوامع محلی موظف به نگهداری و حفاظت از زمین هستند که این امر نیاز به فرهنگ سازی دارد.
به گفته وی، هم اکنون زباله های پلاستیکی و یکبار مصرف به عنوان یک معضل زیست محیطی در جهان مطرح است که با رعایت اصول کمتر استفاده از این ظروف و همچنین دفن بهداشتی می توان این معضل را کاهش داد.
احمدی به تفکیک زباله از مبداء به عنوان یک طرح مناسب برای مدیریت پسماند اشاره کرد و گفت: هم اکنون این طرح در تعدادی از شهرها و مناطق روستایی استان در دست اجراست و پیش بینی می شود اجرای این طرح در سطح استان فرهنگسازی شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: هم اکنون روزانه 725 تن و سالانه بیش از 264هزار و 368 تن زباله خانگی در استان تولید می شود.
احمدی میزان تولید زباله در بیمارستانها و مراکز درمانی استان را روزانه 4 هزار کیلوگرم عنوان کرد و گفت: از سال گذشته بی خطر سازی و تفکیک زباله در بیمارستان های استان انجام می شود.
وی با اشاره به وضعیت توپوگرافی استان که اغلب کوهستانی و یا در مسیر رودخانه ها و چشمه ها قرار دارد، افزود: سوزاندن زباله در محل دفن، نبود طرح جامع پسماند و اجرا نشدن طرح تفکیک از مبداء در سطح استان از مهم ترین مشکلات در زمینه پسماند است.
22 آوریل مصادف با 2 اردیبهشت ماه به نام روز بین المللی زمین پاک با شعار 'نه به پلاستیک' نامگذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار