بهره‌برداری از 5 طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین

5 طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین به‌طور هم‌زمان به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۵۹۷۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲ 28 April 2018

با حضور نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از مسئولین دانشکده علوم پزشکی و دستگاه‌های اجرایی به‌طور هم‌زمان 5 پروژه بهداشتی و درمانی به بهره‌برداری رسید.

این طرح‌ها شامل پایگاه سلامت ساریگل با 220 مترمربع زیربنا و بااعتباری بالغ‌بر 2420 میلیون ریال، مرکز جامع سلامت دهستان زرق آباد با 220 مترمربع زیربنا و بااعتباری بالغ‌بر 2420 میلیون ریال، مرکز جامع سلامت روستای سارمران از توابع بخش مرکزی اسفراین با 265 مترمربع زیربنا و بااعتباری بالغ‌بر 2195 میلیون ریال، پایگاه سلامت ولی‌عصر (عج) با 270 مترمربع زیربنا بااعتباری بالغ‌بر 2970 میلیون ریال و همچنین اورژانس جاده‌ای زرق آباد بااعتباری بالغ‌بر 700 میلیون ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت و با بهره‌برداری از این مراکز ساکنین این مناطق از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در حاشیه آیین افتتاح این مراکز گفت: در بودجه سال 97 از هدفمندی حدود 10 درصد منابع به طرح تحول سلامت اختصاص پیدا می‌کند و همچنین یک درصد مالیات ارزش‌افزوده به حوزه سلامت اختصاص‌یافته است.

وی ادامه داد: در بودجه سال 97 اعتباراتی که از محل نه بیست و هفتم که قبلاً در اختیار وزارت کار و تعاون بوده و ممکن بود کاملاً به حوزه درمان اختصاص پیدا نکند در بودجه سال 97 این ردیف کاملاً در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرارگرفته که حدود 22 هزار میلیارد تومان می‌باشد و همچنین جمع یک درصد مالیات ارزش‌افزوده و ده درصد هدفمندی حداقل ده هزار میلیارد تومان می‌باشد که مجموع این دو ردیف به بیش از 32 هزار میلیارد تومان می‌رسد که این رقم به‌جز بودجه‌های جاری حوزه سلامت و یا عمرانی خواهد بود.

نائب رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: درمجموع وضعیت ما در سال 97 انشا الله متفاوت‌تر و بهتر از سال 96 خواهد بود و انتظار داریم که شاخص‌های حوزه درمانی ارتقا یابد و باعث کاهش هزینه‌های درمانی مردم گردد.

دکتر قوامی افزود: با توجه به اینکه دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسفراین دارای ردیف بودجه‌ای وزارت خانه‌ای و سازمان برنامه بودجه کشور می‌باشد و اعتبارات آن مستقیماً از سوی وزارت بهداشت و درمان و ردیف‌های سازمان برنامه کشور تأمین می‌شود این شهرستان در سال 97 قریب به 80 میلیارد تومان بودجه خواهد داشت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار