تسهیل شرایط اخذ مجوز را برای واردکنندگان

کد خبر: ۶۰۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴ 12 July 2015
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: قاچاق کالا ضربه بزرگی به تولیدکنندگان داخلی وارد می‌کند و  اشتیاق سرمایه گذاران را برای سرمایه‌گذاری کاهش می دهد
حجت الله ملاصالحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: کشور ایران از جهات مختلفی مورد حمله دشمنان قرار دارد و یکی از راه‌های که دشمن می‌تواند به ما صدمه بزند، قاچاق کالا است.
وی افزود: قاچاق کالا عوارض زیادی برای کشور دارد و هزینه‌ای دولت را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در شرایطی که به دنبال راهکارهای مناسب برای ایجاد اشتغال هستیم، قاچاق کالا مانع بزرگی برای تحقق این مهم به شمار رفته و موجب افزایش بیکاری جوانان تحصیلکرده کشور می‌شود.
ملاصالحی ادامه داد: بر اساس آمارهای جهانی هر 20 میلیارد دلار قاچاق کالا در هر سال موجب از بین رفتن یک میلیون و 200 هزار شغل می‌شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز عنوان کرد: از سوی دیگر قاچاق کالا ضربه بزرگی به تولیدکنندگان داخلی وارد می‌کند و سرمایه‌گذاران اشتیاق خود را برای سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت و تولید از دست می‌دهند.
وی تصریح کرد: تولیدکنندگان خارجی با برنامه‌ریزی دقیقی اقدام به ورود کالا به کشور ما می‌کنند به این صورت که ابتدا با قیمت پایین کالاهای خود را وارد کشور ایران می‌کنند و وقتی که از شکست تولیدکننده داخلی مطمئن شدند، قیمت کالا را افزایش می‌دهند.
این مقام مسئول گفت: در چنین شرایطی که تولیدکننده داخلی دیگر قادر به تولید نیست، مصرف‌کننده چاره‌ای ندارد جز اینکه همان کالای خارجی را با قیمت بالاتر خریداری کند.
ملاصالحی افزود: چاقچیان بسیاری از کالاها را بدون هیچ دردسری وارد می‌کنند اما واردکنندگان قانونی به دلیل مشکلاتی که در دریافت مجوز واردات و ترخیص کالا از گمرک دارند، نمی‌توانند به راحتی به واردات بپردازند بنابراین باید شرایط اخذ مجوز را برای واردکنندگان قانونی تسهیل کنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز تاکید کرد: در برخی از موارد وقتی واردکننده نمی‌تواند از راه‌های قانونی نسبت به واردات کالا به داخل کشور اقدام کند، دست به قاچاق کالا می‌زند.
وی گفت: بسیاری از کالاهایی که از طریق قاچاق وارد می‌شوند از استانداردهای لازم برخوردار نبوده و موجب بروز خسارات زیادی به کشور می‌شود.
این مقام مسئول یادآورشد: باید تدابیری اتخاذ کنیم تا واردکنندگان از دریافت مجوز واردات منصرف نشده و به سمت قاچاق کالا نروند.
ملاصالحی در پایان با اشاره به اثرات فرهنگ‌سازی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا موجب می‌شود موفقیت بیشتری در این زمینه کسب کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار