هشداری جدی در زمینه تامین آب شرب

کد خبر: ۶۰۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳ 12 July 2015
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد  با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب شرب گفت : متاسفانه به رغم پایین بودن میزان منابع آب تجدید شونده و کاهش میزان بارندگی ها شاهد افزایش سرانه مصرف آب شرب در کشور و به خصوص در میان شهروندان هم استانی هستیم.

 سیدعلی لدنی‌نژاد در حاشیه بازدید از تاسیسات آب شرب شهر یاسوج افزود: در کنار همه این مشکلات ضعف زیرساخت ها و نبودن زون بندی مناسب در برخی شهرها از جمله شهر یاسوج باعث شده در فصول گرم سال و در زمان کم آبی این مشکلات مضاعف شوند.

وی بیان کرد: یکی از مسائلی که باید در نظر داشته باشیم این است که کم آبی در این فصل و با توجه به افت سطح آبهای زیر زمینی به عنوان منابع تامین کننده 90 درصد آب شرب شهرها امری اجتناب ناپذیر است.

این مسئول اظهار داشت : این در حالی است که سالانه تعدادی از چاه های تامین آب شرب در سطح شهرهای استان به دلیل کاهش سطح آب از مدار بهره برداری خارج می شوند که این موضوع خود هشداری جدی در زمینه تامین آب شرب محسوب می شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان تصریح کرد: در شهرهای استان روزانه بصورت میانگین بیش از 107 هزار و 649 متر مکعب آب مصرف می شود.

وی گفت: در فصول گرم سال به خصوص در فصل تابستان با ورود کولرهای آبی به چرخه مصرف آب و و نیز افزایش استفاده از آب باعث می شود مصرف آب شرب به اوج خود برسد.

لدنی نژاد با بیان اینکه روشهای بهینه سازی مصرف آب شرب آنچنان که باید در میان شهروندان هم استانی رعایت نمی شود، گفت: نصب انشعابات غیرمجاز و دستکاری تاسیسات آب شرب باعث ایجاد مشکلاتی در روند تامین آب در برخی مناطق شهری می شود.

وی با بیان اینکه قطعی آب به دلایل مختلف امری اجتناب ناپذیر است خاطرنشان کرد: نصب تانکر ذخیر آب بر روی پشت بام مطمئن ترین راه برای جلوگیری از قطعی آب در منازل مسکونی است و این موضوع باید در میان شهروندان نهادینه شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار