همایش بین‌المللی «نمای دستکند» برگزار می‌شود

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از برگزاری سومین همایش بین‌المللی «نمای دستکند» در استان خبر داد
کد خبر: ۶۲۶۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴ 03 July 2018
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از برگزاری سومین همایش بین‌المللی «نمای دستکند» در استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی خاکسار تصریح کرد: سومین همایش بین‌المللی نمای دستکند در راستای معرفی دو مجموعه شهر‌های زیرزمینی سامن و ارزانفود در ۱۷ تا ۱۹ مهرماه امسال برگزار خواهد شد به طوریکه تا آغاز این همایش فاز اول این دو شهر زیرزمینی نیز آماده بازگشایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این همایش از کشور‌های دیگر نیز آماده پذیرش میهمان هستیم، افزود: کمیته علمی از اساتید باستان‌شناس ایران و سایر کشور‌ها تشکیل شده و مقالات مختلفی که در این همایش ارائه می‌شود را تحلیل و بررسی می‌کنند.

خاکسار اضافه کرد: در این همایش دستاورد‌های علمی و مقالات به‌روز دنیا در زمینه دستکند ارائه و در پایان نیز کتاب مجموعه مقالات در این زمینه منتشر می‌شود.

وی یادآور شد: این همایش سه روزه بوده و دو روز اول در دانشگاه بوعلی‌سینا مباحث علمی آن مطرح می‌شود و در روز سوم نیز از مجموعه دستکند‌های استان بازدید شده و به معرفی آثار تاریخی خود خواهیم پرداخت.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار