رئیس پلیس راه استان:

افزایش 24 درصدی ترددها در محورهای چهارمحال و بختیاری

تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری گفت: طی سه ماه امسال تردد در محورهای استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۶۲۷۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹ 05 July 2018
به گزارش تابناک شهرکرد– سرهنگ رحمت‌الله نجفی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، با اشاره به انجام تست سلامت رانندگان وسایل نقلیه باری، اظهار کرد: در سه ماه سال جاری بالغ بر 420 فقره تست سلامت انجام شده که 242 فقره مثبت بوده است و در این راستا اقدامات قانونی انجام شده است.
وی افزود: در سه ماه امسال 127 جلد دفترچه پایه یکم و 88 جلد دفترچه پایه دوم صادر شده است.
نجفی خط‌ کشی محورها و تعویض تابلوهای سوخته، آموزش ناوگان بار عمومی مسافر، آموزش موتورسیکلت سواران و ادوات کشاورزی و تعامل با دهیاران و بخشداران را از جمله اقدامات عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه تردد در محورهای استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24 درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: در سه ماه امسال، فقره فوتی 38 درصد افزایش، تعداد متوفی 46 درصد افزایش، فقره جرحی پنج درصد کاهش، تعداد مجروحین 13 درصد افزایش و تصادف خسارتی 55 درصد افزایش یافته است.
نجفی گفت: طی این مدت 64 درصد از تصادفات مربوط به سواری ، وانت‌بارها 21 درصد، کامیون هشت درصد، شش درصد تصادفات به موتور سیکلت و یک درصد به سایر وسایل نقلیه اختصاص یافته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تصادف با موتورسیکلت 21 درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: انحراف به چپ با 22 درصد، تخطی از سرعت مطمئنه 32 درصد، عدم توجه به جلو 20 درصد و عدم رعایت حق تقدم 11 درصد تصادفات را به خود اختصاص داده است در این مدت چهار هزار و 625 فقره اعمال قانون ناشی از انحراف به چپ گزارش شده که دو هزار و 330 دستگاه توقیف شد، همچنین یک هزار و 66 برگ اعمال قانون توسط دوربین‌های سیار و 9 هزار و 620 فقره اعمال قانون توسط دوربین‌های ثابت ناشی از تخطی از سرعت مطمیئنه به ثبت رسیده است.
رئیس پلیس راه استان گفت: 71 درصد تصادفات، ساعت 12 ظهر تا 24 رخ داده به طوری که در ساعات 16 تا 20، 29 درصد، 12 تا 16 با 22 درصد و تصادفات در ساعت 20 تا 24، 20 درصد بوده است.
وی با اشاره به اینکه در استان استراحتگاه بین راهی به تعداد کافی وجود ندارد، تصریح کرد: 32 درد تصادفات 30 کیلومتر مانده به شهرها و 68 درصد تصادفات 30 کیلومتر بعد از شهرها رخ داده است.
نجفی ادامه داد: همچنین 91 درصد تصادفات در محورهای اصلی، هشت درصد راه‌های روستایی و یک درصد مربوط به راه‌های فرعی بوده است، همچنین هشت درصد تصادفات با عابرین پیاده و 24 درصد مربوط به واژگونی بوده است.
وی با اشاره به وجود یک پیچ به ازای هر کیلومتر در محورهای استان، خاطرنشان کرد: واژگونی‌ها ناشی از تجاوز از سرعت مطمئنه بوده که لازم است رانندگانی که به تازگی گواهی‌نامه دریافت می‌کنند با سرعت مطمئنه رانندگی کنند و از ارتکاب تصادفات حادثه‌ساز، سبقت، انحراف به چپ و سرعت غیر مجاز پرهیز کنند.
نجفی گفت: بیشترین سرعت مربوط به پلاک‌های 71 و 81 بوده که چهارمحال و بختیاری از میانگین سرعت کشوری چهار نمره بالاتر است، همچنین در تصادفات رتبه 29 کشوری را دارا است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار