مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام؛

هر نوع تنش‌زدایی می‌تواند جامعه را از فشار روانی تخلیه کند /آسیبهای اجتماعی وروانی درجامعه افزایش یافته است

آسیب های اجتماعی و روانی درجامعه افزایش یافته است همانگونه که دردفاع مقدس وتحریم ها سربلند بوده ایم باید برخورد علمی در مواجهه با آسیب های اجتماعی داشته باشیم تا موفق باشیم.
کد خبر: ۶۳۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳ 17 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام، با تبریک  توافق حاصله به ملت ایران گفت: دستاورد ملت  برآمده از اراده و نتیجه آگاهی، درایت و حماسه ای  بود که در 24 خرداد 1392  با انتخاب درست برای خود رقم زدند و این توافق، حاصل سیاست خارجی هوشمندانه و مبتنی بر عزت ملی، ترسیم شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و عملکرد واقع گرایانه دولت و درایت دیپلماتیک وزیر امورخارجه و تیم  دیپلماتیک ایران است.

علی مهرعلی زاده، در ادامه با اشاره به تاثیر برداشتن تحریم ها بر اقتصاد ایران اشاره کرد و گفت: اولین گام در حل مسائل اقتصادی، رفع تحریم‌هاست اما گام‌ بزرگ‌تر؛ کنار زدن  حجم بزرگ رانت‌خوارانی است که با داشتن موقعیت‌های ویژه و خارج از حوزه نظارت مردم، بر منابع مختلف کشور چنبره زده‌اند و آن را به نفع خودشان استحصال می‌کنند.

وی افزود: اگر مشکلات اقتصادی حل شود بخشی عظیمی از آسیب‌ها قطعا کاهش خواهد یافت اما اینکه حل همه مشکلات اجتماعی را به توافق هسته‌ای وصل کنیم کار درستی نیست. زیرا شاید قرار نباشد آن بخش از آسیب‌ها که مردم به دنبال حل آن هستند حل شود. یعنی وقتی منابع و پول‌های بلوکه شده آزاد و تحریم‌ها برداشته شود، معلوم نیست منافعش در جیب مردم برود یا خیر؟ و شاید هم ممکن است  بدون نظارت منافعش در جیب رانت‌خوارها و عواملی که برای خودشان حقانیت و امنیت درست کرده‌اند و اموال دولت را چپاول می‌کنند، برود.

مهرعلی زاده گفت: توافق، مشکلات ناشی از تحریم را از بین می‌برد؛ و می تواند هر نوع تنش‌زدایی در جامعه را از فشار روانی تخلیه کند.البته کارهای زیادی باقی مانده است. اما بخش دیگری از مشکلات جامعه در حوزه های مختلف  که ناشی از  سوء مدیریت است، هنوز پابرجاست. و اهمیت این موضوع کمتر از توافق نیست.

  مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام افزود: اکنون به همت دولت تدبیر و امید نشاط به جامعه برگشته است؛ جامعه‌ای که زیر سایه حوادث مختلف این چند سال، شاید کمی نگران و مضطرب بود  حال به جد  امید به تغییر بسته است. و در صورت برداشته شدن تحریم ها وضعیت اقتصادی کشور بهتر خواهد شد و بهتر شدن وضعیت اقتصادی باعث سرمایه‌گذاری بیشتر و النهایه تاثیر بر حوزه فرهنگی و اجتماعی خواهد شد.

وی، عنوان کرد: روند دیپلماسی هسته ای ایران با قدرت های بزرگ از لحاظ موضوعی ابعاد مختلفی را شامل می شود؛ درس های تاریخی، مسائل روابط قدرت، مسائل ارزشی و هویتی، معادلات سیاست داخلی، مسائل حقوقی و تکنیکی، مسائل اقتصاد سیاسی و تحریم ها و نهایتاً ابعاد مربوط به تداوم منازعه، مدیریت بحران و احتمال جنگ و غیره همگی در این روند قابل بررسی و تجزیه و تحلیل هستند.اگر چه پایان تحریم ها و گسترش مناسبات اقتصادی و سیاسی ایران با جهان در میان مدت می تواند آثار مثبتی بر وضعیت اقتصاد ایران داشته باشد اما باید توجه داشت که بخش عمده ای از مشکلات اقتصادی ایران ساختاری ست !!!

مهرعلی زاده ادامه داد: در شرایط اقتصادی دشوار در همه کشورها، معمولا اولویت‌های اساسی دولت ها در تامین مایحتاج اقتصادی و حیاتی مردم است و از این نظر معمولا اولویت‌های اجرایی دولت‌ها بیشتر حول محور نیازهای اقتصادی و معیشتی می‌چرخد! بهتر شدن اوضاع اقتصادی کشورها امکان و زمینه‌های لازم برای توجه به سایر اولویت‌ها از جمله اولویت‌های فرهنگی و هنری فراهم می‌سازد.

وی اظهار کرد: وقتی جهت حفظ منافع ملی کشور می توانیم با کشورهای متفاوت و مخالف به مذاکره بنشینیم، قادر خواهیم بود با دوستان هموطن خود با دیدگاههای سیاسی متفاوت جهت حفظ منافع ملی به مذاکره پرداخته و اجما یکی از موضوعاتی که پس از توافق هسته‌ای قابل بحث است و ایجاد آن می‌تواند موجب رشد و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی کشور شود، اطمینان خاطر از نوعى ثبات در شرایط، سیاستگذاری‌ها و نحوه اداره سازمان‌های مسوول در حوزه‌های فرهنگی و هنری است زیرا با لغو تحریم ها ارزآوری، فروش آثار هنری در ایران می‌تواند به یک ابزار اقتصادی مهم در رشد و توسعه کمی و کیفی محصولات هنری تبدیل شود.

وی افزود: به نظر من برداشتن تحریم ها صنعت گردشگری را با شتاب و پیشرفت بیشتری پیش خواهد برد زیرا کشورمان در نظر دارد تا 20میلیون توریست را تا 10سال آینده جذب کند، که لغو تحریم ها و توافق هسته ای برای فراهم آوردن امکانات لازم برای جذب این میزان توریست قطعا موثر خواهد بود و همواره  تعاملات مردم جهان با مردم ایران راحت تر می شود و این باعث خواهد شد که ما آسان تر بتوانیم به ترویج فرهنگ زیبای ایرانی پرداخته و از عناصر مثبت دیگر فرهنگ ها بهره ببریم.

مهرعلی زاده در پایان گفت: آسیب های اجتماعی و روانی درجامعه  افزایش یافته است همانگونه که دردفاع مقدس  وتحریم ها سربلند بوده ایم باید برخورد علمی در مواجهه با آسیب های اجتماعی  داشته باشیم تا موفق باشیم.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
با تشكر از شما. يكي از دلايل اصلي فشارهاي رواني جامعه اختلاف شديد طبقاتي است كه به يك گسل عظيم تبديل شده است.فاصله هاي حقوقي در جامعه بسيار زياد و غير قابل قبول است. هركس يا گروهي كه زور بيشتري دارد حقوق بيشتري دريافت ميكند.چرا؟معلوم نيست.
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار