خرید۴۱هزار تن گندم در رزن

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن گفت: ۵۳ هزار و ۶۰۰ هکتار برداشت گندم در این شهرستان انجام شده که ۴۱ هزار تن به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.
کد خبر: ۶۴۶۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷ 22 July 2015
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن گفت: ۵۳ هزار و ۶۰۰ هکتار برداشت گندم در این شهرستان انجام شده که ۴۱ هزار تن به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

به گزارش تسنیم؛مرتضی شعبانی درجمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برداشت غلات از نیمه خرداد ماه امسال در شهرستان رزن آغاز شده است، اظهار داشت: امسال ۸۳ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم و ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان به محصول جو اختصاص داده شده است.

وی افزود: با توجه به بروز تنش خشکسالی و سرمای دیررس بهاره بسیاری از مزارع غلات دچار خسارت شدند در این راستا ۲۵ هزار هکتار از اراضی گندم دیم و جو شهرستان رزن غیر قابل برداشت هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن بیان کرد: تاکنون ۶۵ درصد محصول گندم شهرستان رزن در سطح ۵۳ هزار و ۶۰۰ هکتار برداشت شده است که ۴۱ هزار تن تاکنون از این میزان گندم برداشت شده به سبب مازاد بر نیاز کشاورزان توسط تعاون روستایی به صورت تضمینی خریداری شده است.

وی تصریح کرد: همچنین ۹۸ درصد محصول جو شهرستان رزن در سطح ۱۰ هزار و ۲۹۰ هکتار از اراضی زیر کشت برداشت شده است که از این میزان تاکنون ۲ هزار تن جو مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است.

شعبانی با بیان اینکه در ۱۵ مرکز مبادرت به خرید تضمینی گندم و جو می‌کنند، گفت: سیلوی گندم‌داران رزن از ۲۹ تیر ماه جاری خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را آغاز کرده است و شرکت‌های تعاون روستایی نیز به مبادرت از دولت نیز خرید تضمینی گندم و جو را نیز انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه امسال پیش‎بینی می‌شود میزان تولید گندم در این شهرستان به ۱۰۰ هزار تن برسد، عنوان کرد: امسال مبارزه با سن غلات با مشارکت و استقبال کشاورزان انجام شد در این راستا وضعیت درصد سن‌زدگی محصول گندم در حد نرمال و مطلوب است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن افزود: در این راستا امسال در ۱۴ هزار و ۶۴۷ هکتار از اراضی شهرستان رزن مبارزه با سن مادر و در سطح ۳۴ هزار و ۳۰۹ هکتار مبارزه با پوره سن انجام شد که نسبت به سال گذشته ۷ درصد افزایش عملکرد داشته است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار