مدیرکل ثبت‌احوال یزد تأکید کرد

ضرورت ایجاد جریان ارزشمند فرهنگی درزمینهٔ نام‌گذاری فرزندان

مدیرکل ثبت‌احوال استان یزد با اشاره به اینکه باید درزمینه انتخاب اسامی برای فرزندان مولفه‌های فرهنگی و دینی را در نظر گرفت، گفت: باید درزمینه نام‌گذاری فرزندان یک جریان ارزشمند فرهنگی ایجاد شود.
کد خبر: ۶۴۸۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳ 27 August 2018

محمدعلی مکرمی با اشاره به اینکه این سازمان با درک اهمیت موضوع انتخاب اسامی برای فرزندان، گفت: این سازمان تلاش کرده تا با استفاده از ظرفیت‌های دینی و ادبی در این حوزه ورود و والدین را به انتخاب نام مناسب ترغیب کند.

وی افزود: با ایجاد جریان ارزشمند فرهنگی درزمینهٔ نام‌گذاری می‌توان حداقل بخشی از نابسامانی‌های فرهنگی کشور را سامان داد.

مدیرکل ثبت‌احوال استان یزد معماران اصلی انتخاب نام فرزندان را در ابتدا والدین دانست و تصریح کرد: والدین وظیفه اصلی نام‌گذاری را بر عهده‌دارند و پس‌ازآن نیز تمامی ارکان فرهنگی جامعه که با این موضوع مرتبط هستند، به‌ویژه رسانه‌ها و ابزارهای ارتباطی که در فرهنگ‌سازی نقشی اساسی دارند.

مکرمی اظهار داشت: امیرمحمد، محمدطاها و محمدمهدی که قبلاً در ردیف ۱۰ اسم اول منتخب یزدی‌ها بودند، به رتبه‌های ۱۱ تا ۱۳ رفتند و اسمی مثل ماهان جای آن‌ها را گرفته است. اسامی امیرعلی ۱۹۳، علی ۱۵۰، ابوالفضل ۱۵۰، امیرحسین ۱۴۲، حسین ۱۱۸، امیرعباس ۱۱۷، محمد ۱۰۴، محمدحسین ۹۴، علیرضا ۸۷ و ماهان ۸۱ بار انتخاب‌شده‌اند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار