دوستان و دشمنان مطبوعات

نشریه پیام اردبیل روز سه شنبه با اشاره به ورود این نشریه به بیست و چهارمین سال انتشار خود و کسب عنوان باسابقه ترین نشریه استان به موضوع وضعیت مطبوعات در منطقه پرداخته است.
کد خبر: ۶۴۸۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳ 28 August 2018
تابناک اردبیل: مطبوعات، از دوران های گذشته همواره دوستان و دشمنانی داشتند، دوستان نشریات، فرهیختگان، روشنفکران، همراهان همیشگی و مسئولان دلسوز هستند که همواره موجب دلگرمی فعالیت بودند اما مطبوعات را همیشه دشمنانی نیز بوده است.

دشمنان مطبوعات افرادی هستند که آگاهانه و یا ناآگاهانه همیشه شفاف سازی و بیان حقیقت را مانعی برای تداوم فعالیت خود دیده اند، این افراد همیشه و در هر جایگاهی با سلیقه های مختلف جلوی فعالیت آزادانه مطبوعات را گرفتند.

متاسفانه قانونی که مطبوعات بر اساس آن فعالیت می کنند، مصوب سال 1379 است و الحاقیه های ناقص در آن به هیچ وجه با شرایط امروزی رسانه ها منطبق نیست.

در حال حاضر سیاست های دخیل در حوزه مطبوعات بر اساس شیوه نامه ها و آیین نامه های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین می شود و این موضوع به دلیل اینکه برخاسته از یک روح و کالبد قانونی نیست، کلاف سردرگمی برای رسانه ها و محدود به عمر دولت ها است.

تنها راه برون رفت مطبوعات از این وضعیت الگوبرداری از سازمان هایی مثل سازمان نظام مهندسی است، لایحه نظام جامع رسانه ای که می تواند امیدی برای برون رفت از این دغدغه باشد متاسفانه سال هاست در دستور کار دولت و مجلس قرار دارد و تعیین تکلیف نشده است.

هم اکنون در تمام استان های کشور حداقل یک روزنامه منتشر می شود، ولی استان اردبیل که از گذشته های دور ملقب به دارالارشاد بوده از نبود یک روزنامه محلی رنج می برد و این موضوع همواره برای اهالی رسانه دغدغه ای بوده است.

نشریه پیام اردبیل در طول سال های انتشار، همواره پیام رسانی صادقانه و توسعه را همواره در سرلوحه فعالیت های خود قرار داده که امیدوارم با یاری خداوند در این راستا با همراهی مخاطبان عزیز ماندگار باشیم.

نشریه پیام اردبیل از دوم شهریور ماه وارد سال 24 انتشار خود گردید که از لحاظ تداوم سال های انتشار و سابقه هیچ نشریه ای به این جایگاه در اردبیل دست نیافته است.

تاکنون رکورد قدیمی ترین نشریه در تاریخ مطبوعات اردبیل مربوط به نشریه 'قبس' بود که به مدیرمسوولی زنده یاد 'عزیز صابر' در حدود 23 سال تا اواخر سال 1353 و به صورت متناوب منتشر شده است.

از این پس با استعانت از خداوند منان، نشریه پیام اردبیل در این جایگاه قرار می گیرد، افزود: بسیار خرسندیم که هم اکنون پس از 23 سال و گذر از پیچ و خم های بسیار توانستیم در میان مخاطبان به عنوان نشریه ای صادق، پیام رسانی کنیم.

در طول این سال ها افراد نسبتا زیادی به عرصه مطبوعات در اردبیل پا گذاشتند و از آن خارج شدند، برخی به شادی و عده ای به تلخی، اما پیام اردبیل به یاری خداوند با فعالیت سه نسل روزنامه نگار و با تلاش های استاد رسول ناصرآزاد و سیاست گذاری زنده یاد مسعود ناصرآزاد در دل های مردم دارالارشاد ماندگار شده است'.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار