وزیر کشور در مراسم معارفه استاندار قم:

اعتراف غربی‌ها به دروغ‌هایی که درباره ایران گفتند

غربی‌ها ۳۶ سال می‌گفتند ایران تهدید است و ۱۲ سال ادعا می‌کردند که ایران تهدید هسته‌ای است ولی الان اعتراف کردند که ایران نه تنها تهدید نیست بلکه یک فرصت است و باید با این کشور رابطه برقرار کرد. آنها اعتراف کردند که ۱۲ سال درباره ایران دروغ می‌گفتند.
کد خبر: ۶۵۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۶ 23 July 2015
به گزارش تابناک قم، عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم معارفه استاندار قم که در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد با تقدیر از زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی‌منش اظهار کرد: ایشان به خوبی بر استان قم مسلط شد و اکنون به دلایلی در دیگر مسئولیت‌ها مشغول به خدمت می‌شوند که احتمالاً سنگر مجلس است.

وزیر کشور افزود: آقای همتی، سرپرست استانداری قم در یک ماه گذشته نیز تلاش خوبی کردند و ایشان از نیروهای درجه یک وزارت کشور هستند که در این مدت در قم مشغول به خدمت بودند.

وی با اشاره به نتایج مذاکرات هسته ای ایران و پنج بعلاوه یک بیان داشت: در پایان این مذاکرات باید خدا را شاکر باشیم که چنین توفیقی نصیب جمهوری اسلامی شد و یک دغدغه بزرگ و مشکل عظیم برای کشور به خوبی حل شد. 

رحمانی فضلی ادامه داد: گرچه در برابر مشکلات سر خم نمی کنیم اما مذاکرات، تجربه مدیریتی در سطح بین الملل در مواجهه با قدرت های اصلی جهانی بود که سربلند از آن بیرون آمدیم. 

وی افزود: غربی‌ها ۳۶ سال می‌گفتند ایران تهدید است و ۱۲ سال ادعا می‌کردند که ایران تهدید هسته‌ای است ولی الان اعتراف کردند که ایران نه تنها تهدید نیست بلکه یک فرصت است و باید با این کشور رابطه برقرار کرد.

وزیر کشور گفت: آنها اعتراف کردند که ۱۲ سال درباره ایران دروغ می‌گفتند. آنها به طور ضمنی قبول کردند که ما توانمندی و قدرت اداره خودمان را در برابر هر سختی داریم و قدرت تأثیرگذار در منطقه هستیم.

وی با بیان اینکه ما باید به این جایگاه نظام افتخار کنیم، تصریح کرد: برای اینکه استفاده خوبی از این فرصت داشته باشیم باید عوامل تشکیل و تثبیت انقلاب اسلامی را حفظ کنیم.

وزیر کشور، اعتقادات دینی، رهبری انقلاب، وحدت و انسجام درونی و نقش مقاومت و ایستادگی مردم را از مولفه‌های اصلی پیروزی انقلاب دانست و تأکید کرد: نباید از این مؤلفه‌های مهم دست بکشیم چون اینها عوامل دستیابی ما به موفقیت‌ها بوده و خواهد بود.

وی با اشاره به ضعف ساختارهای اقتصادی کشور از قبل انقلاب و ضعف نظام‌های حاکم بر روابط اداری، تبیین کرد: باید در این نظام‌ها تغییرات اساسی ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: امروز فرصتی فراهم شده که نظام اقتصادی خود را تقویت کرده و بنیان‌های اقتصادی کشور را تثبیت کنیم و اقتصاد در شرایط کنونی یکی از اولویت‌های کشور است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه باید به اقتصاد مقاومتی ایمان بیاوریم، عنوان کرد: ما به لحاظ اعتقادی و استراتژیکی نمی‌توانیم نسبت به مسائل منطقه بی‌تفاوت باشیم و در این حوزه باید با روش‌های جدید و نوین تأثیرگذاری خود را افزایش دهیم، چراکه موجب تقویت اقتدار ملی و منطقه‌ای شده و موجب نجات ملت‌های مسلمان منطقه می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌ استان های کشور تصریح کرد: برخی از استان‌های ما ظرفیت اداره منابع خود را دارند و من از جایگاه وزارت کشور می گویم که حاضرم به 5 استان کشور اجازه اداره خودشان را بدهم زیرا تهران و اصفهان و آذربایجان توانایی اداره خود و حتی یک استان دیگر را هم دارند و منابع کافی را در اختیار دارند.

وزیر کشور ادامه داد: اگر در همین استان قم نیز اختیار لازم داده شود می توان ظرف پنج سال آن را خودکفا کرد چرا که قم دارای ظرفیت های فراوان است و مراجع تقلید نیز مشوق و بسیج کننده مردم هستند. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار