نجات 341 مسافر از گردنه های برفی

برف و کولاک شدید که ازعصر روز جمعه اردبیل را در برگرفته موجب محاصره روستاها ، زمین گیر شدن خودروها و گرفتار شدن دهها مسافر در گردنه های برفی استان شد.
کد خبر: ۶۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶ 21 February 2015
به گزارش ایرنا ، امدادگران جمعیت هلال احمر و راهداران شب سختی را در محورهای ارتباطی استان سپری کردند ، امدادگران 341 مسافر گرفتار در برف را نجات دادند و راهداران نیز تا صبح در تلاش برای بازگشایی محورهای پوشیده از برف بودند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل روز شنبه گفت : به 341 مسافر 68 دستگاه خودرو گرفتار شده در برف و کولاک در محورهای مواصلاتی استان از جمله در محورهای نیر به سراب ، خلخال به اسالم ، لاهرود به مشگین شهر و نمین به آستارا امداد رسانی شد.

حسین صادقی همچنین به اسکان و تغذیه ضروری 25 مسافر اشاره کرد و گفت: این مسافران در محور نیر به سراب گرفتار شده بودند که که با اسکان اضطراری دربین آنها نان ، خرما ، بیسکویت و کنسرو توزیع شد.

وی همچنین از امدادرسانی به یک زن باردار در یکی از روستاهای نیر و انتقال این فرد به مرکز درمانی توسط نجاتگران هلال احمر خبر داد.
مدیریت راه های اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز اعلام کرد که تمامی راه های ارتباطی استان با تلاش راهداران باز می باشد و بازگشایی راه های روستایی مسدود شده نیز در جریان است.
سرهنگ حیدریان جانشین پلیس راه استان اردبیل نیز گفت: تمامی محورهای ارتباطی استان باز می باشد اما در برخی از این جاده ها گذر تنها با زنجیر چرخ ممکن می باشد.
همچنین بر اثر بارش برف و کولاک در 15 شهر استان اردبیل مدارس در مقاطع مختلف روز شنبه تعطیل اعلام شد.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل ، بارش برف همراه با کولاک در بیشتر مناطق استان از جمله پارس آباد ، نمین ، سرعین ، نیر ، خلخال ، اردبیل ، گرمی و مشگین شهر آغاز شده از ساعاتی پیش شدت گرفته است.

هواشناسی اردبیل پیش بینی کرد در روزهای یکشنبه و دوشنبه از شدت بارش ها کاسته شده و دمای هوا در مناطق مرکزی و جنوب استان به 15 درجه سانتی گراد زیر صفر برسد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار