صفایی؛بایددرمقابل مشکلات صبوربود

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: بی‌طاقتی و بی‌صبری در برابر مشکلات و گرفتاری‌ها سودی ندارد.
کد خبر: ۶۵۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰ 24 July 2015
بی‌طاقتی و بی‌صبری در برابر مشکلات و گرفتاری‌ها سودی ندارد

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: بی‌طاقتی و بی‌صبری در برابر مشکلات و گرفتاری‌ها سودی ندارد.

به گزارش فارس؛حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا صفایی درجمع پرسنل تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان اظهار کرد: همه مردم جهان در زمان و مکان‌های مختلف به دنبال سعادت و خوشبختی هستند و هر یک تعاریف مختلفی از این مهم دارند.

وی بیان کرد: برخی خوشبختی را در داشتن پول و یا قدرت می‌دانند اما در کل خوشبختی و سعادت به دو گونه خوشبختی در دنیا و آخرت تقسیم‌بندی می‌شود.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا خاطرنشان کرد: برای دسترسی صحیح و درست به معنا و مفهوم خوشبختی باید به دستورات و تعلیمات حضرت رسول(ص) و اهل بیت(ع) مراجعه کرد.

وی افزود: با استفاده از احادیث و روایات مختلف از پیامبر (ص) و امام معصوم (ع) می‌توان به خوشبختی در دنیا و آخرت رسید.

صفایی ابراز کرد: دنیا محل آسایش نیست و در روایات و احادیث مختلف نقل شده که دنیا محل گرفتاری است و تا بشر بر روی کره خاکی وجود دارد گرفتاری و مشکلات هم هست.

وی با نقل حدیثی از امام محمد باقر(ع) تصریح کرد: بر اساس این روایت خوشبختی و رسیدن به این مهم بر پایه سه اصل قرار دارد که شامل معرفت دین، صبر در برابر مشکلات و تدبیر و مشورت کردن است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا تاکید کرد: بی‌طاقتی و بی‌صبری در برابر مشکلات و گرفتاری‌ها سودی ندارد و تنها موجب می‌شود که زندگی را به کام خود و دیگران تلخ کنیم.

وی با بیان اینکه با بی‌حوصلگی، عصبانیت و بی‌طاقتی در برابر مشکلات گره‌ای باز نمی‌شود؛ عنوان کرد: امروز برخی برای به دست آوردن پول و جبران گرفتاری‌های مالی و مادی به راه‌هایی می‌روند که نه تنها مشکلات را حل نمی‌کند بلکه گرفتاری‌ها را افزایش می‌دهد.

صفایی با اشاره به اینکه چشم و هم‌چشمی در جامعه موجب بروز مشکلات و گرفتاری شده، افزود: حسادت و چشم و هم چشمی در برخی از موارد باعث زندگی اقساطی می‌شود و این شکل از زندگی نیز در نهایت به گرفتاری ختم خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه زندگی نیازمند تلاش و کوشش است، عنوان کرد: برنامه‌ریزی و آینده‌نگری در زندگی برای ایجاد خوشبختی بسیار مهم است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه آینده‌نگری و برنامه‌ریزی باید به فرهنگ تبدیل شود، خاطرنشان کرد: انسان از زمانی که عقلش می‌رسد و درآمدی دارد باید به فکر آینده باشد و برنامه‌ریزی بلندمدت انجام دهد.

وی همچنین مشورت کردن، داشتن ظرفیت در برابر گرفتاری‌ها و دانستن حد و اندازه در زندگی را موجب خوشبختی دانست.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار