اما و اگرهای واگذاری کتابخانه شهرک گلستان

کد خبر: ۶۷۲۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ 25 October 2018

طبق مصوبه هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن مبنی بر واگذاری خدمات روبنایی که در سایت های مسکن مهر ساخته شده به متولیان امر، از 4 سال پیش زمزمه های واگذاری کتابخانه شهرک گلستان (گلستان شهر) بجنورد به اداره کل کتابخانه های عمومی قوت گرفت و با وجود برگزاری جلسات مکرر برای واگذاری کتابخانه و تاکید بر برطرف شدن موانع به منظور واگذاری هر چه سریع تر این پروژه و حتی وعده های مسئولان برای رفع موانع و اولتیماتوم برای تعیین تکلیف در خصوص نحوه و چگونگی واگذاری و حتی ورود استاندار اما همچنان این پروژه به واسطه نداشتن پروانه ساخت در پیچ و خم واگذاری است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی با بیان این که طبق آخرین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان در اوایل مهرماه امسال مقرر شد این کتابخانه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شود و از این طریق در اختیار اداره کل قرار گیرد، اضافه می کند: به نظر می رسد نامه نگاری هایی انجام گرفته است اما با وجود گذشت یک ماه از این تصمیم هنوز پاسخی دریافت نکرده ایم.
«جهانی» اظهار می کند: 4 سال است که بحث واگذاری این کتابخانه به اداره کل کتابخانه های عمومی مطرح شده اما تاکنون سرانجامی نداشته است.
وی ادامه می دهد: در صورت قرار دادن کتابخانه در اختیار اداره کل می توانیم از ظرفیت موجود به عنوان جایگزین کتابخانه استیجاری یا با حفظ کتابخانه استیجاری موجود در شهر با تامین نیرو از فضای جدید استفاده کنیم.
«جهانی» با اشاره به این که کتابخانه گلستان شهر نیازمند تعمیرات جزئی است که بر اساس برآورد صورت گرفته 150 میلیون تومان اعتبار نیاز است، تصریح می کند: مقرر شد بخشی از این اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه و راه و شهرسازی و بخشی از سوی این اداره کل تامین شود.
هر چند در جلسه انجمن کتابخانه ها واگذاری این کتابخانه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به واسطه این که نهاد کتابخانه ها یک نهاد خصوصی است و اداره کل راه و شهرسازی نمی تواند به طور مستقیم برای واگذاری اقدام کند مصوب شد اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است و معاون اداری، مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این رابطه می گوید: نامه نگاری هایی از سوی اداره کل راه و شهرسازی با این اداره کل مبنی بر تحویل گرفتن کتابخانه انجام شده است اما برای تحویل گرفتن این پروژه به پروانه ساخت، موافقت نامه و تسویه حساب با پیمانکار قبلی نیاز است.
«طهماسبی» ادامه می دهد: در صورت برطرف شدن این مشکل، کتابخانه را تحویل می گیریم و به نهاد کتابخانه ها واگذار می کنیم.
وی خاطرنشان می کند: به واسطه این که نهاد کتابخانه ها یک نهاد خصوصی است اداره کل راه و شهرسازی نمی تواند به طور مستقیم این کتابخانه را واگذار کند و مقرر شد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را تحویل بگیرد و به این نهاد واگذار کند، اما در صورتی این اداره کل برای تحویل گرفتن اقدام خواهد کرد که مستندات ساختمان تکمیل شده باشد.
سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی هم با اشاره به تصویب تحویل ساختمان گلستان شهر به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در آخرین جلسه انجمن کتابخانه های استان با حضور استاندار تصریح می کند: از آن جایی که زمین این کتابخانه مربوط به سازمان ملی مسکن و اعتبار آن را این سازمان تامین کرده است، در مرحله تغییر و تحول گلستان شهر پروانه این کتابخانه تعیین تکلیف خواهد شد.
«عمادیان فر» با بیان این که نمونه قرارداد واگذاری را نهم ماه گذشته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کردیم، می افزاید: در صورت امضای قرارداد پروژه تحویل داده می شود و در نهایت در حال برطرف کردن مشکلات پروانه ساخت شهرداری هستیم.
وی اضافه می کند: امضای قرارداد و تحویل آن به اداره کل فرهنگ و ارشاد ارتباطی به پروانه ندارد و ممانعتی در رابطه با تحویل ندادن پروژه به واسطه نداشتن پروانه ساخت وجود ندارد.
وی در خصوص تسویه حساب پیمانکار قبلی پروژه نیز اظهار می کند: پیگیر این قضیه هستیم و تاخیرهای غیرمجاز پیمانکار را حساب می کنیم تا از مبلغ آن کسر کنیم.
وی با بیان این که این پروژه از سال 90 آغاز شده است و 92 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح می کند: طبق مصوبه هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن، خدمات روبنایی که در سایت های مسکن مهر ساخته شده از جمله کتابخانه به متولیان امر واگذار می شود./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار