تخریبگر استخر طبیعی50میلیون ریال جریمه شد

در پی گزارش مردمی مبنی بر اقدام به لایروبی یک استخر طبیعی در منطقه حفاظت شده سیاهرود و پیگیری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار این فرد سودجو شناسایی شد. رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار تصریح کرد:این فرد جهت بهره برداری از خاک پیت، بدون دریافت مجوز و ارزیابی زیست محیطی اقدام به تخریب استخر طبیعی ناش کرد و این کار نابودی تعداد زیادی از آبزیان و از بین رفتن زیستگاه فوق شد.
کد خبر: ۶۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰ 22 February 2015
علی امیری امروز در جلسه حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار گفت:متخلفی که به خاطر سودجویی، اقدام به تخریب استخر طبیعی ناش در شهرستان رودبار کرده بود محکوم به پرداخت 50 میلیون ریال جریمه شد.

وی اضافه کرد: در پی گزارش مردمی مبنی بر اقدام به لایروبی یک استخر طبیعی در منطقه حفاظت شده سیاهرود و پیگیری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار این فرد سودجو شناسایی شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار تصریح کرد:این فرد جهت بهره برداری از خاک پیت، بدون دریافت مجوز و ارزیابی زیست محیطی اقدام به تخریب استخر طبیعی ناش کرد و این کار نابودی تعداد زیادی از آبزیان و از بین رفتن زیستگاه فوق شد.

امیری گفت: پس از انجام تحقیقات و معرفی فرد متخلف به مراجع قضایی و پیگیریهای بعمل آمده،متخلف به پرداخت 50 میلیون ریال ضرر و زیان شد که مبلغ فوق، پس از پیگیری به حساب سازمان حفاظت محیط زیست واریز شد. 

امیری در ادامه از محکوم حبس شش ماهه  صاحبان دو واحد آلاینده به دلیل عدم کنترل پساب در شهرستان رودبار خبر داد و گفت:با توجه به بازدید از واحدهای صنعتی مذکور و پایش مستمر از آنها جهت کنترل آلودگی و جلوگیری از ورود پساب واحد به محیط زیست این دو واحد آلاینده که طی اخطاریه های صادره از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار نسبت به رفع آلودگی اقدام نکرده بودند به حبس محکوم شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار در این رابطه افزود:بر اساس در خواست این اداره و معرفی ایشان به مراجع قضایی،مسئولین این دو واحد هر کدام به شش ماه حبس محکوم شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار