آمار سفرهای تابستانه به فارس

مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس با اشاره به سفرهای تابستانه گفت: بیش از ۵ میلیون و ۸۶۸ هزار تردد در ۱۰ روز نخست مرداد در محورهای استان فارس ثبت شد.
کد خبر: ۷۱۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸ 04 August 2015

تابناک فارس به نقل از تسنیم:هادی مدرس‌زاده رحمان‌پور اظهار داشت: با توجه به شروع سفرهای تابستانه پس از تعطیلات عید فطر در 10 روز نخست مرداد ماه بیش از 5 میلیون و 868 هزار تردد در محورهای استان فارس ثبت شده و استان فارس با این آمار رتبه هفتم کشوری را دارد.

وی با بیان اینکه سواری و وانت با اختصاص 86.1 درصد بیشترین سهم از ترددهای جاده‌ای استان را کسب کرد، گفت: کامیونت و مینی‌بوس با 7.3 درصد، کامیون دو محور با 3.1 درصد، اتوبوس با 1.8 درصد و کشنده و تریلی سه محور به بالا با 1.7 درصد در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

مدرس‌زاده افزود: در میان محورهای استان فارس شیراز- مرودشت، کمربندی اکبرآباد شیراز، شیراز- سپیدان، شیراز- کازرون و شیراز – کوار پرترددترین محورهای استان فارس بودند.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس خاطرنشان کرد: در محورهای ورودی و خروجی استان یک میلیون و 658 هزار و 652 تردد ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 3.5 درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بنابر گزارش سالن مانیتورینگ مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان فارس تردد در تمام محورهای استان فارس به صورت روان در جریان است.

مدرس‌زاده بیان کرد: با توجه به پیش‌بینی بارش پراکنده باران در برخی نواحی جنوب و جنوب شرق استان در 3 روز آینده رانندگانی که قصد سفر در این محورها را دارند، باید تجهیزات ایمنی لازم را همراه داشته باشند.

وی گفت: بارش باران سبب لغزندگی سطح سواره‌رو به ویژه در ساعات اولیه می‌شود و به همین دلیل رانندگان برای حفظ سلامت خود و همراهانشان باید از سرعت مطمئنه تخطی نکنند.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس افزود: بنابر گزارش مدیریت راهداری اداره کل راه و شهرسازی از تاریخ 14 تا 29 مردادماه امسال برای انجام عملیات تکمیل روشنایی، تونل اباصالح المهدی(عج) اقلید از ساعت 8 تا 19:30 مسدود است.

مدرس‌زاده خاطرنشان کرد: رانندگانی که قصد تردد در این مسیر را دارند باید از گردنه تیمارگون به عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار