کشف بیش از 200 کیلوگرم گوشت غیرمجاز در کهگیلویه

کد خبر: ۷۶۴۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳ 20 July 2019
رئیس اداره دامپزشکی کهگیلویه گفت: بیش از 200 کیلوگرم گوشت گوسفندی غیرمجاز که قرار بود برای جشن عروسی استفاده شود با همکاری تعزیرات حکومتی کشف و ضبط شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد سید علی اکبر حسینی روز شنبه اظهار داشت: گوشت های گوسفندی مکشوفه در منطقه تنگاری یاسوج توسط قصابان و مراکز غیر مجاز کشتار دام ذبح، و در شرایط غیر بهداشتی حمل و نگهداری و در یکی از کارخانه های یخ این شهر به منظور استفاده در مراسم جشن عروسی شناسایی و با همکاری تعزیرات حکومتی معدوم شد.
وی بیان کرد: کارشناسان دامپزشکی کهگیلویه در قالب تیم های مشترک بازرسی با تعزیرات حکومتی از واحدهای صنفی عرضه مرغ، گوشت، ماهی، مراکز تهیه و توزیع غذا و رستوران ها این میزان فرآورده خام دامی فاسد را کشف و ضبط کردند.
حسینی تصریح کرد: میزان فرآورده خام دامی فاسد در کوره لاشه سوز کشتارگاه دام دهدشت امحا شد.
وی اظهار کرد: تیم های بازرسی دامپزشکی در طول شبانه روز به مراکز تهیه و توزیع غذا، قصابی ها و مرغ فروشی ها مراجعه و متخلفان عرضه فرآورده های خام دامی فاسد را پس از تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی می کنند.
حسینی با اشاره به اینکه با هرگونه توزیع گوشت و مرغ فاسد یا حمل غیر مجاز بشدت برخورد می شود تاکید کرد: بازرسی از واحدهای مختلف صنفی نظیر مرغ فروشی ها، رستوران ها و قصابی ها در راستای تامین امنیت غذایی شهروندان با جدیت ادامه دارد.
وی اضافه کرد: مردم باید علاوه بر توجه به تاریخ تولید و مصرف محصولات دامی، از خرید و مصرف فرآورده های خام دامی بدون مهر دامپزشکی و برچسب معتبر، گوشت چرخ کرده از قبل آماده شده در بسته بندی متفرقه و فرآورده های خام دامی از مراکز غیر معتبر و بدون مجوز بهداشتی دامپزشکی خودداری و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب رابه سامانه ۱۵۱۲ دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار