بیمارستان های استان به دستگاه امحای پسماند تجهیز می شوند

کد خبر: ۷۷۸۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱ 07 September 2019
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به عدم همکاری اکثر مطب‌های پزشکی و دندانپزشکی خصوصی در زمینه دفع بهداشتی پسماندهای عفونی، گفت: مجازات‌ها هم در این زمینه بازدارنده نیست.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از تسنیم ، محمدمهدی بانشی ظهر امروز در دومین نشست کارگروه مدیریت پسماند کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با تعیین تکلیف مدیریت پسماندهای عفونی تولیدی مراکز درمانی غیردولتی و خصوصی اظهار داشت: همه آزمایشگاه‌های خصوصی در این زمینه با ما همکاری کردند اما مطب‌های پزشکی و دندانپزشکی عمومی همکاری خوبی نداشتند.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تنها 10 درصد مطب‌های پزشکی و 25 درصد مطب‌های دندانپزشکی در زمینه ساماندهی پسماندهای عفونی همکاری کرده‌اند و عدم همکاری سایر مطب‌ها معضلاتی را در این زمینه ایجاد کرده است.
بانشی عنوان کرد: نظام پزشکی همان طور که نظارت‌های دیگر را برای صدور و تمدید مجوز مطب‌های پزشکی انجام می‌دهد باید به این مسئله ورود کرده و دفع بهداشتی پسماندهای عفونی را به عنوان یکی از فاکتورهای تمدید مجوز مطب‌ها در نظر بگیرد.
وی با اشاره به تاثیر دفع غیربهداشتی پسماندهای عفونی در سلامت مردم، ابراز کرد: در چنین مواردی تعزیرات حدود 55 هزار تومان به عنوان جریمه در نظر می‌گیرد که خیلی بازدارنده نیست.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از تجهیز 6 بیمارستان استان به دستگاه امحای پسماندهای عفونی خبر داد و بیان کرد: بیمارستان‌های دولتی در این زمینه همکاری خوبی داشتند و هم‌اکنون شرکت آتیه، کار بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی بیمارستان‌های شهید جلیل و شهید بهشتی را انجام می‌دهد.
بانشی به پروژه سایت دفن پسماند یاسوج اشاره داشت و ابراز کرد: در صورتی که احداث تأسیساتی مانند بازیافت و کمپوست در این پروژه در دستور کار باشد لازم است سایتی مجزا نیز برای پسماندهای پزشکی در نظر گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار