پنهان‌کاری معضل اعتیاد را رفع نمی‌کند

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: پنهان کاری ها در حوزه مواد مخدر مشکلی را رفع نمی کند بلکه به انباشت مشکلات کمک می کند.
کد خبر: ۷۹۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷ 18 August 2015

 به گزارش ایرنا، صادق سروری در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر بیله سوار مغان افزود: باید خطر اعتیاد را جدی بگیریم و دست از غفلت ، بی توجهی و بی تفاوتی برداریم و تلاش بر این باشد که بر این پدیده شوم قرن معاصر غلبه کنیم.

او گفت: برای پیشگیری از اعتیاد و مقابله و درمان آن باید شیوه های نوین به کار گرفته شده و هماهنگی و همدلی دستگاه های فرهنگی در مبارزه با معضل اعتیاد بیشتر شود.
او اظهار کرد: حرکت جدی بر این است تا اجازه ندهیم افراد سالم به این چرخه ورود پیدا کنند و در کنار آن درمان بیماران گرفتار در این بلای خانمانسوز مدنظر است.
وی با بیان این که پس از 35 سال مبارزه در این مسیر به این نتیجه رسیده ایم که در دو حوزه درمان و پیشگیری باید با اولویت کارهایمان را انجام دهیم چرا که 96 درصد مردم ما سالم هستند و تنها کمتر از دو تا سه درصد جمعیت به این بلای خانمانسوز گرفتار شده اند.
وی بر لزوم احداث کمپ معتادان در شهرستان های مرزی ، استفاده از ظرفیت های شبکه های اجتماعی و فضای مجازی برای شناساندن اثرات مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد ، شناسایی افراد پر خطر و آلوده به مواد و آموزش در مدارس و مراکز دانشگاهی و مساجد و حلقه های صالحین تاکید کرد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل اظهار کرد: تشکل ها و سازمان های مردم نهاد باید در مسیر مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از آن ورود پیدا کنند چرا که تجربه نشان داده در هر صحنه ای مردم وارد شوند احتمال موفقیت بسیار زیاد است.
سروری افزود: باید در این زمینه نیز کار را به خود مردم واگذار کرد تا زمینه برای حرکت جدی در مقابله و مبارزه با مواد مخدر فراهم شود.
وی گفت: در دوره جدید فعالیت شورای هماهنگی با تعامل و برقراری ارتباط با اقشار و گروه های مختلف زمینه بهره مندی از ظرفیت های آنها را در توانمند سازی این حوزه و از بین بردن برخی از آسیب ها ، دغدغه ها و نگرانی ها فراهم خواهیم کرد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، فرماندار بیله سوار هم در این جلسه با بیان این که ماموران امنیتی مبارزه با مواد مخدر در مرزها و داخل کشور فداکاری هایی زیادی کردند تا کشور و جوانان این مرز و بوم از این بلای خانمانسوز در امان بمانند گفت: مرزبانان و پلیس مبارزه با مواد مخدر بیش از چهار هزار و 500 شهید و بیش از 12 هزار نفر جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرده است.
آرام حلیم مهم ترین خطر برای جامعه در عرصه کنونی را خطر ابتلا به اعتیاد دانست و افزود:
با توجه به افزایش بیکاری و فقر در جامعه امکان آسیب پذیری جوانان زیاد بوده که باید برای جلوگیری از این امر تدابیر ویژه ای اتخاذ شود.
فرماندار بیله سوار اظهار کرد: در بین افراد جامعه حتی از مواد مخدر سنتی به عنوان درمان بیماری یاد می شود که این غلط است و به جرات گفته شده که موادمخدر به هیچ دردی درمان نبوده و خود درد بزرگی برای انسان است.
او افزود: آگاهی مردم از مضرات مواد مخدر از طریق فیلم های آموزنده ، برگزاری سمینارهای علمی در مدارس و دانشگاه ها ، استفاده از استفتائات علما از طریق روحانیون در مساجد و خطبه های نمازهای جماعت ، پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و سوق دادن به فعالیت های مفید و همچنین برخورد قانونی و انتظامی با قاچاقچیان مواد مخدر از جمله عوامل کاهش گرایش به مواد مخدر در این شهرستان است.
حلیم گفت: از اول سال جاری تاکنون پنج جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر در منطقه برگزار شده و یک مورد مربوط به همایش مبارزه با مواد مخدر بود.
وی افزود: همچنین در مبارزه با مواد مخدر 45 فقره پرونده تشکیل ، 64نفر دستگیر شدند و نیم کیلوگرم مواد مخدر نیز کشف و ضبط شد.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار