30 پرونده قصاص در دستور کار سفیران صلح کهگیلویه و بویراحمد

معاون قضایی در امور شوراهای حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۰ فقره پرونده قصاص برای صلح و سازش در دستورکار سفیران صلح این استان است.
کد خبر: ۸۳۹۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۵ 14 April 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، محمد ابراهیم ساجدی در نخستین نشست شورای سیاستگذاری شورای حل اختلاف استان افزود: به‌منظور استفاده از ظرفیت ریش سفیدان و بزرگان در زمینه صلح و سازش شناسایی این افراد، در استان انجام شده است.
وی اظهارکرد: در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه جلساتی را پیرامون صلح و سازش با این افراد برگزار کردیم.
معاون قضایی در امور شوراهای حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد:۳۰ فقره پرونده قصاص برای صلح و سازش در دستورکار سفیران صلح است تا در خصوص زمینه سازی در بین خانواده‌ها، اقدامات خیرخواهانه انجام دهند.
ساجدی تصریح کرد: تا پایان بیماری کرونا، استقرار نیروهای آموزشی دیده، برای راهنمایی ارباب رجوع و اجازه ورود به افرادی که وقت رسیدگی دارند، در یاسوج انجام شده است و در شهرستان‌های گچساران و کهگیلویه  نیز در حال انجام است.
وی ادامه داد: وقت رسیدگی از طریق ارسال پیامک، جهت اصحاب پرونده انجام می شود.
معاون قضایی در امور شوراهای حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: جهت جلوگیری از شیوع کرونا، وقت های رسیدگی موقتاً از ۷ اردیبهشت به بعد برگزار می شود.
ساجدی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت معاونت فرهنگی دادگستری استان جهت گسترش فرهنگ صلح و سازش و آموزش مدیران و دبیران شوراهای حل اختلاف ،همکاری مسئولین CMS در شهرستان ها با شوراهای حل اختلاف و نظارت  معاونین ناظر در شهرستان ها به منظورنظارت بر اجرای بخشنامه قوه قضائیه از دیگر تلاش های شورای حل اختلاف استان است.
بیش از ۶۰۰۰پرونده مختومه با صلح و سازش طی سال گذشته
وی با اشاره به آمار عملکرد یکساله شوراهای حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۹۸ گفت: در ابتدای سال ۱۳۹۸ موجودی پرونده‌های ما ۸۴۷ پرونده بود.
معاون قضایی در امور شوراهای حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در همین مدت تعداد ۳۶ هزار و ۳۶ پرونده وارد شوراهای حل اختلاف استان شده که تعداد ۳۶هزار و ۹۵ پرونده مختومه شده است.
ساجدی افزود: در سال ۱۳۹۸ با کمک اعضای شوراهای حل اختلاف و سفیران صلح در استان تعداد ۶ هزار و ۱۴۸ فقره پرونده با صلح و سازش مختومه شده است.
وی بیان کرد: هم اکنون مانده شوراهای حل اختلاف در ابتدای سال ۱۳۹۹ تعداد ۷۸۸ فقره پرونده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار