تابناک/کارشناسان مشاوره و مرکز ارتباطات مردمی اداره کل و شعب تامین اجتماعی گیلان، پاسخگوئی شهروندان را به صورت تلفنی، حضوری و مکتوب انجام میدهند.
به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، کارشناسان مرکز مشاوره و ارتباطات مردمی این مجموعه در اداره کل و شعب یک و دو رشت در سه ماهه پایانی سال 98 به 14 هزار و 710 مورد مراجعه حضوری و تماس تلفنی پاسخگوئی کردند.
براساس این گزارش حوزه مستمریها با 38 درصد بیشترین مراجعات برای دریافت مشاوره را به خود اختصاص داده و واحدهای وصول حق بیمه و بیمهشدگان با 22 درصد و نامنویسی و حسابهای انفرادی با 18 درصد در جایگاه بعدی قرار داشتند.
در بخش مستمریها نیز، نحوه و شرایط بازنشستگی با 54 درصد سهم بیشترین سوالات مردمی در جامعه بیمهشدگان را شامل شده و در قسمت بیمهشدگان نیز 55 درصد سوالات در زمینه اطلاعات پیرامون قراردادهای بیمههای اختیاری، مشاغل آزاد و توافقی بوده و موضوعاتی همچون انواع غرامتهای بیماری و بارداری و کمک هزینهها با 18 درصد و بیمه بیکاری با 14 درصد در رتبه بعد قرار دارند.
دفترچههای درمانی با 38 درصد، کارگران ساختمانی با 19 درصد و سوابق بیمهای با 17 درصد نیز بالاترین سهم در حوزه نامنویسی را برای دریافت مشاوره دارا بوده است.
خاطرنشان میسازد، بالاترین میزان مراجعات برای اخذ مشاوره مرکز ارتباطات مردمی اداره کل تامین اجتماعی گیلان در سه ماهه پایانی سال 98 با 5625 مورد مربوط به بهمن ماه بوده است.