ضرورت حمایت مسئولان برای رفع مشکل مسکن خانواده های نیازمند

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسکن مهم ترین نیاز خانواده های تحت حمایت است که نیازمند توجه ویژه و حمایت مسئولان و خیران را می طلبد.
کد خبر: ۸۶۴۷۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷ 20 June 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، حجت الاسلام سلیمی ، نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیر کل و کارکنان کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه کمیته امداد منشاء برکات در جامعه اسلامی است افزود: اقدامات این نهاد مردمی دررزمایش کمک مؤمنانه بسیار ارزشمند و کم نظیر بود.
وی با بیان اینکه اساس فعالیت کمیته امداد بر مبنای توانمندی است و این نهاد تولید کننده فقر نیست ، گفت: اجرای طرح مفتاح الجنه و دیدار مسئولان با خانواده‌های تحت حمایت و رسیدگی به مشکلات آنها موجب دلگرمی و افزایش امید در خانواده‌ها می شود.
مجید مومنی ، مدیرکل کمیته امداد استان هم در این دیدار با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی موجب افزایش ورودی کمیته امداد شده است، گفت: ایجاد مسکن و اشتغال‌زایی برای مددجویان از اولویت‌های کاری کمیته امداد است.
وی با بیان اینکه ۱۲۹ خانواده با سه فرزند یتیم و بیشتر در استان مرکزی فاقد مسکن هستند و در منازل استیجاری در زندگی می‌کنند افزود: ایجاد مسکن برای این تعداد خانوار نیازمند حمایت مسئولان و خیران است.
وی یادآورشد: سامانه سخا، سامانه خیر و احسان برای ثبت کمک های مؤمنانه خیران و مردم نوع دوست با هدف توزیع عادلانه منابع و هم افزایی خدمات نهادها و مؤسسات خیریه راه اندازی شده است.
مومنی از ایجاد ۵۲۰۰ فرصت شغلی توسط کمیته امداد استان در سال جاری خبر داد و افزود: کار فرمایان و پیمانکاران به ازای هر نفر از مددجویان تحت حمایت که به کار می گیرند (به شرط تعهد ۳ سال کار) می توانند ۵۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه از کمیته امداد دریافت کنند.
وی در ادامه با اشاره به اقدامات صندوق امداد ولایت کمیته امداد گفت: صندوق امداد ولایت کمیته امداد زیر نظر بانک مرکزی فعالیت می کند و عضو شبکه شتاب است؛ در صورتی که خیران و نیکوکاران در این صندوق افتتاح حساب کنند به همان میزان سپرده گذاری آنها کمیته امداد اضافه کرده و می توانند از این محل سپرده گذاری با مدیریت خود وام قرض الحسنه پرداخت کنند.
مدیر کل کمیته امداد استان اظهارداشت: کمیته امداد دارای مقبولیت و اعتماد مردمی است و خوشبختانه اقدامات آن موجب ایجاد انسجام اجتماعی شده و با وجود شیوع بیماری کرنا و مشکلات ناشی از آن مشارکت مردم در کمک به اقشار کم بضاعت افزایش داشته است.
شایسته ذکر است ، دیدار با امام جمعه ، دیدار با خانواده‌های تحت حمایت و تقدیر از خیر برجسته شهرستان محلات از دیگر برنامه‌های سفر مدیر کل کمیته امداد استان به شهرستان محلات بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار