باند سرقت در نوشهر متلاشی شد

فرمانده انتظامی نوشهر از دستگیری و متلاشی شدن یک باند هفت نفره سرقت در شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶ 02 September 2015
به گزارش تابناک، سرهنگ شمس‌الدین کرمانی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی اعلام چند مورد سرقت به عنف  و زورگیری  به مسافرین تبعه کشور عراق در دو  شهرستان نوشهر و چالوس از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110  در بعض مناطق گردشگری بلافاصله وارد عمل شدیم.
ایشان با اشاره به دستگیری هفت نفر از یک باند سرقت در این شهرستان گفت: این باند سرقت متشکل از پنج مرد و دو زن طی یک هفته اخیر مبادرت سرقت از ویلاها، زورگیری و سرقت به‌ویژه اتباع خارجی عراقی می‌کردند که با تأکیدات فرماندهی انتظامی استان و تلاش شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیری آگاهی نوشهر بلافاصله در این سرقت‌ها زده شد و در یک عملیات پلیسی و هوشمندانه، این باند سرقت دستگیر و متلاشی شد.
فرمانده انتظامی نوشهر در تشریح نحوه سرقت‌های این سارقین گفت: این باند سرقت در شهرهای نوشهر و چالوس و هچیرود با زیر نظر گرفتن اتباع خارجی عراقی و پس از سرقت به عنف و زورگیری از آنان متواری می‌شدند که با اقدامات پلیس آگاهی نوشهر همه اعضای این باند سرقت دستگیر شدند.
کرمانی با بیان اینکه  سرکرده این باند که به نام " الف- و " بود نیز به همراه 4 پسر دیگر و دو دختر دستگیر شدند، ابراز کرد: خوشبختانه بعد از دستگیری سارقین از مخفیگاهشان اموال به جامانده از مسافرین شامل مقادیر قابل توجهی دلار، دینار، چند دستگاه موبایل دو دستگاه موتورسیکلت، شوکر و قمه نیز کشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامی نوشهر با اشاره به اینکه عدم رعایت برخی اتباع خارجی عراقی به استفاده از نکات امنیتی، باعث انگیزه سرقت از آنان می‌شود خاطرنشان کرد: متأسفانه سوابق این نوع سرقت‌ها نشان داده که اکثریت این سرقت‌ها از سهل‌انگاری مسافرین در حفظ اموال، استفاده از اماکن و ویلاهای غیرمجاز توسط اتباع خارجی به وقوع پیوسته که این نکته لازم است طبق قانون باید اتباع خارجی از هتل‌ها و اماکن مجاز استفاده کنند تا شاهد وقوع چنین جرائمی نباشیم.

کرمانی عنوان کرد: سنین سارقین از 22 تا 25 سال بود که سرگرده آنان که جوانی 25 ساله است تاکنون چندین فقره سابقه کیفری داشته است.



اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار