3 پروژه برداشت از مخازن مشترک پارس جنوبی به سرانجام رسیده

مدیرعامل شرکت نفت وگازپارس جنوبی از هدف گذاری ایران برای دستیابی به تولید 800 میلیون مترمکعب گاز ازمیدان پارس جنوبی خبر داد .
کد خبر: ۸۸۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰ 03 September 2015
علی اکبر شعبانپور در حاشیه دهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت افزود : با بهره‌برداری از فاز 12 و به ثمرنشستن تولید نهایی فازهای 15 تا 18 پارس جنوبی دولت برای دستیابی سریع‌تر به تولید 800 میلیون مترمکعب هدف گذاری شده از میدان گازی پارس جنوبی، امیدوارتراست.

او بابیان این که طرح های پارس جنوبی نیازمند انبوهی ازتخصص ها است ، افزود : ساختار ویژه این طرح ها ایجاب می‌کند مجموعه‌ای از عملیات فنی و تخصصی در زمینه‌های مطالعات مهندسی، تامین مالی ، تبیین مدل همکاری با انبوهی از شرکت های سازنده و پیمانکار داخلی و خارجی، شناسایی حرفه‌ای مبادی تولید، ثبت سفارش و تامین کالا و تجهیزات عملی شود .

به گفته وی وزارت نفت دولت یازدهم با هدف دستیابی سریع‌تر به منابع گازی موجود در مخزن مشترک،‌ با اولویت بندی توسعه طرح های این میدان، زمینه راه‌اندازی سه پروژه گازی این حوزه را در بازه زمانی دو ساله به سرانجام رساند .

وی گفت: با نصب و راه‌اندازی 7سکوی دریایی شامل 5 سکوی یک میلیارد فوت‌مکعبی و دو سکوی 500 میلیون فوت‌مکعبی و آماده‌سازی 12 ردیف پالایشگاهی در فازهای 12 ، 15 ، 16 ، 17 و 18 این میدان مشترک، عملا هدف گذاری دستیابی به ظرفیت تولید 150 میلیون مترمکعبی گاز فراهم شد .

دهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات صنعت نفت ، گاز و پتروشیمی و نمایشگاه بهداشت ، ایمنی و محیط زیست در صنعت از هشتم تا یازدهم شهریور ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی فارس برگزار شد .
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار