امام جمعه موقت عسلویه:

عسلویه با کم‌آبی مواجه است

امام جمعه موقت عسلویه گفت: بحث اسراف در آب بسیار جدی است بویژه در منطقه ما که با کم آبی مواجه هستیم.
کد خبر: ۸۸۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲ 04 September 2015
 حجت‌الاسلام سید عبدالحسین حسینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با بیان اینکه برخی از مردم به گناه اسراف گرفتار هستند، اظهار داشت: اسراف و تبذیر با روح اسلام منافات دارد. در قرآن و سخنان معصومین سفارشات زیادی در خصوص عدم اسراف شده است.

وی اضافه کرد: در جامعه اسلامی ما متاسفانه اسراف هست و کشور ما که می‌خواهد در مقابل استکبار بایستد باید از نظر اقتصادی قوی باشد و اسراف کردن باعث ضعف اقتصادی می‌شود.

امام جمعه موقت عسلویه تصریح کرد: عدم اسراف باعث تحول اقتصادی می‌شود و مسئولان باید در این زمینه الگو باشند. بحث اسراف در آب بسیار جدی است مخصوصا در منطقه ما که با کم آبی مواجه هستیم و باید بیشتر مراقب باشیم .

وی در ادامه با گرامیداشت سالروز قیام تاریخی و کشتار مردم بی دفاع در ۱۷ شهریور، ادامه داد: در این روز دژخیمان رژیم عده ای از مردم مسلمان ما را به شهادت رساندند، به روح این شهیدان درود می‌فرستم و برای آنان علو درجات آرزو می کنم.

حسینی با اشاره به در پیش بودن روز تعاون، ادامه داد: تعاون نقش مهمی در پیشرفت اقتصادی و اجتماعی دارد و روح تعاون باید در جامعه گسترش یابد تا مشکلات حل شود به سفارش دین اسلام باید در کارهای نیک تعاون کنیم و در گناه و دشمنی یکدیگر را یاری نکنیم.

وی همچنین با گرامیداشت دانشمند بزرگ اسلامی ابوریحان بیرونی، افزود: بیرونی شخصیت دانشمند و عالمی بود که تا لحظه مرگ دست از کسب دانش برنداشت و خدمات شایان داشت.

امام جمعه موقت عسلویه همچنین با گرامیداشت سالروز شهادت شهید محراب آیت الله مدنی، گفت: این انقلاب به آسانی به‌دست نیامده و‌ ما بیش از ۱۷ هزار شهید ترور تقدیم این انقلاب کرده‌ایم؛ ابرقدرت‌های پوشالی در دهه اول انقلاب شخصیت‌ها و نخبگان زیادی از ما گرفتند اما نتوانستند نظام ما را از پای درآورند.

وی با بیان اینکه بحث زیر سوال بردن شورای نگبهان به زمان بنی صدر بر می‌گردد، اضافه کرد: این خیانت‌کار درصدد تضعیف جایگاه این نهاد بود مسئولان نباید نظرت پوسیده بنی صدر را زنده کنند و نباید خدشه‌ای به جایگاه شورای نگهبان وارد شود.

حسینی به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان اشاره کرد و اظهار داشت: به فرموده رهبری، مجلس خبرگان نماد مردم سالاری اسلامی است و اینکه افق مورد نظر ایران اسلامی پیشرفته از نظر علمی و صنعتی و برخوردار از نظر معنوی و مقاوم در برابر نظام سلطه است. ایشان فرمودند که ما با منابعی که در اختیار داریم می توانیم برای جمعیت ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیونی در کشور خودمان مدیریت و برنامه‌ریزی کنیم.

وی گفت: همچنین آقا فرمودند که نباید با لبخند دشمن در موضوعی خاص فریب بخوریم و در خصوص برجام هم فرمودند که من به رییس جمهور هم گفتم نباید مجلس را از نقش خود در برجام کنار گذاشت و مصلحت نیست مجلس از این موضوع کنار گذاشته شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار