بازنگری در رشته‌های دانشگاهی قدیمی تا پایان شهریور

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از بازنگری در رشته‌های دانشگاهی قدیمی تا آخر شهریور خبر داد و گفت: طرح ساماندهی و استانداردسازی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۸۹۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹ 05 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس مجتبی شریعتی‌نیاسر در حاشیه سفر به مازندران با اشاره به تجاری‌سازی ایده‌ها و تعامل وزارت کار با وزارت علوم اظهار کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ارتباطی که می‌تواند با وزارت کار ایجاد کند در راستای هدف‌مند کردن برنامه‌های آموزشی و بازار کار است.
وی افزود: این مهم باعث می‌شود تا بتوانیم بازار کار را با برنامه‌ریزی‌های آموزشی تطبیق دهیم و در این راستا بازنگری‌ رشته‌های تحصیلی در دستور کار‌ است که امیدواریم تا پایان شهریور امسال بسیاری از رشته‌های قدیمی که عمرشان طولانی شده را بازنگری کرده و با نیازهای اشتغال منطبق کنیم.
شریعتی‌نیاسر با اشاره به ماموریت‌سازی آموزش‌ها و کاهش دغدغه دانش‌آموختگان، اظهار کرد: دانشگاه‌های کشور باید ماموریت‌گرا شوند هر چند نباید همه دانشگاه‌ها در یک مسیر حرکت کنند تمام جهت‌گیری دانشگاه‌ها متناسب با ماموریتی که برای‌شان تعریف شده به تصویر کشیده و وضعیت دانشگاه‌ها بهتر می‌شود و از آن سو می‌توان تامین بازار کار را با وضعیت فارغ‌التحصیلان انجام داد.
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مورد تلاش این وزارتخانه برای استانداردسازی دانشگاه‌ها در برنامه توسعه آینده کشور، ادامه داد: طرح ساماندهی در دست تدوین است که در موسسات و مراکز آموزشی عالی به ویژه مراکز دولتی بررسی شده و در مورد آنهایی که از استانداردهای لازم برخوردار نیستند چاره‌اندیشی شود.
این مسئول در پایان گفت: تاکنون نزدیک به 50 درصد مراکز دانشگاهی دولتی‌ فاقد استاندارد لازم هستند و باید با مشورت مدیران موسسات و سیاست‌های کلان در قالب طرح آمایش چاره‌اندیشی و سامان‌دهی انجام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار