برداشت 50 درصدی فندق در گيلان

کد خبر: ۹۳۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶ 12 September 2015
معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي گيلان گفت:پيش‌بيني مي‌شود امسال ۱۸ هزار تن فندق از ۱۷ هزار هكتار از باغ‌هاي فندق استان گيلان برداشت شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان،فندق میوه‌ای با طبع گرم و خشک که بیشتر در نواحی کوهستانی ایران یافته و پرورش داده می‌شود. از فواید بسیار مهم آن می‌توان به تقویت معده و روده اشاره کرد.

در حال حاضر سطح زير كشت فندق در جهان 600 هزار هكتار است كه ايران با 21 هزار هكتار سطح زير كشت،مقام چهارم جهان را دارد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، حبيب جهان‌ساز، معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي گيلان گفت: گيلان قطب توليد فندق در كشور است.

جهان‌ساز با اشاره به اينكه 85 درصد از فندق كشور در گيلان توليد مي‌شود، خاطر نشان کرد: شهرستان رودسر با 12 هزار هكتار سطح زير كشت، رتبه نخست كشور را در توليد اين محصول دارد  و تاكنون 50 درصد از محصول فندق گيلان برداشت شده است.

معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي گيلان با بيان اينكه ايران در حال حاضر از نظر توليد فندق مقام هفتم جهان را داراست اما به دليل نداشتن صنايع جانبي و دستگاه‌هاي فرآوري، جايگاهي در صادرات اين محصول در جهان ندارد، گفت: 40 هزار خانوار فندق‌كار در گيلان فعاليت دارند و برداشت اين محصول از نيمه مردادماه تا اواخر شهريورماه ادامه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار