مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان

تولید بیش از یک مگاوات برق خورشیدی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از تولید بیش از یک مگاوات برق خورشیدی در این استان خبرداد.
کد خبر: ۹۳۶۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲ 31 January 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،" جمال معتمدی زاده" در حاشیه بازدید از نیروگاه خورشیدی شهرک بلکو یاسوج گفت: بیش از يك مگاوات نيروگاه خورشيدي در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید که حدود ٧٠ درصد اين میزان توسط بخش خصوصي و سرمايه گذاري این بخش راه اندازي شده است.
وی از در دست تجهیز و اجرا بودن ٤٠٠ كيلووات نيروگاه خورشیدی در استان کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و اظهارداشت: سالانه حدود ٢ ميليارد تومان درآمد بابت فروش برق تجدد پذير توسط اين نيروگاه ها وارد استان مي شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هواي پاک، دماي پايين و ارتفاع مناسب استان سبب شده كه اين استان در جايگاه بالايي در جدول تابش خورشيد در كشور قرار بگيرد.
معتمدی زاده با بیان اینکه علاوه بر كار آفريني و ايجاد اشتغال اين نيروگاه ها، سالانه از انتشار حجم قابل ملاحظه ای از گازهاي آلاينده به جو جلوگيري مي كنند، یادآورشد:در بحث پدافند غير عامل و توليد پراكنده برق نیزبطورحتم، توسعه نيروگاه هاي خورشيدي كمك فراوانی به این موضوع می کند.
وی گفت: استان كهگيلويه و بوير احمد با توجه به قرار گرفتن روي كمربند تابش ايران پتانسيل بسيار بالايي از جهت راه اندازي و كسب درآمد توسط نيروگاه هاي خورشيدي دارد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد که بعد از تصويب خريد تضميني برق از سوی وزارت نیرو، استقبال مردم و سرمايه گذارها از احداث نيروگاه ها چشمگير و قابل ملاحظه بود.
معتمدی زاده افزود: خرید تضمینی برق ( Feed-in tariff‎) سیاستی است جهت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیرکه اغلب در بخش نیروگاهی مطرح و به این ترتیب که مالک نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر است، برق تولیدی خود را به قیمت تضمینی ارائه شده از طرف دولت، به فروش می‌رساند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار