خسارت شالیزارهای گیلان مهرماه واریز می‌شود

کد خبر: ۹۳۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵ 13 September 2015
مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی گیلان از پرداخت خسارت شالیزارهای این استان در مهرماه امسال خبر داد.
خبرگزاری فارس: خسارت شالیزارهای گیلان مهرماه واریز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کاظم صفارحمیدی ظهر امروز در جریان بازدید از شالیزارهای استان اظهار کرد: تاکنون 63 هزار نفر بیمه‌گذار برای بیمه شالیزارهای خود مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این تعداد بیمه‌گذار شامل 56 هزار هکتار اراضی شالیکاری استان می‌شود، تصریح کرد: تاکنون 97 درصد ارزیابی خسارت شالیزارهای گیلان به پایان رسیده است.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی گیلان با بیان اینکه تعدادی از کشاورزان برنج‌های خود را برداشت نکرده‌اند، افزود: کمیسیون‌های خسارت در شهرستان‌های گیلان تشکیل شده و گزارش خود را تحویل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه مهر ماه امسال میزان واریز غرامت به کشاورزان به تهران ارسال می‌شود، خاطرنشان کرد: پایان مهر ماه امسال خسارت شالیزارهای استان به کشاورزان مشمول پرداخت می‌شود.

صفارحمیدی بیمه محصولات کشاورزی به‌ویژه برنج را یکی از اقدام‌های مهم صندوق بیمه کشاورزی گیلان عنوان کرد و یادآور شد: بیمه محصولات موجب می‌شود تا کشاورز با فکری آسوده به کشت و زرع بپردازد.

وی خسارت شالیزارهای استان را ناشی از بارندگی‌های سیل‌آسا، خشکسالی و ... ذکر کرد و یادآور شد: در تلاش هستیم تا میزان خسارت شالیزارها به‌ موقع به حساب کشاورزان واریز شود تا دغدغه‌ای از این بابت نداشته باشند.

به گزارش فارس، گیلان دارای 238 هزارهکتار شالیزار بوده و یکی از استان‌های مهم کشور در تولید برنج است که نیاز 20 میلیون جمعیت کشور را تامین می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار