بیمارستان فردیس تا پایان خرداد ماه به بهره‌برداری می‌رسد

معاون توسعه، مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: بیمارستان فردیس تا پایان خرداد ماه به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۶۴۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲ 16 May 2021

به گزارش «تابناک البرز» مهران لک در مورد ساخت بیمارستان فردیس گفت: این بیمارستان سال ۹۵ در سفر ریاست جمهوری به البرز تصویب و کلنگ زنی آن انجام شد و میزان پیشرفت پروژه از سال ۹۵ تا سال ۹۹ حدود ۵۰ درصد و در سال ۹۹ با پیشرفت جهشی که در پروژه حاصل شد حدود ۸۰ درصد آن تکمیل شد.

وی افزود: این بیمارستان با ۴ طبقه و یک طبقه زیر زمین که مساحت ابنیه آن ۲۱ هزار متر مربع می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: این بیمارستان به صورت جنرال خواهد بود و شامل تمام بخش‌های کودکان، زنان، جراحی،ICU ، NICU CCU می‌باشد.

معاون توسعه دانشگاه تصریح کرد: این بیمارستان در ابتدا ۱۶۰ تخت خوابی تصویب شده بود اما با تلاش‌های استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت به ۲۶۰ تخت خواب افزایش یافت تا بتواند پاسخگوی جمعیت ۷۰۰ هزار نفری شهرستان فردیس باشد.

لک در خصوص اعتبارات پروژه گفت: کل اعتبار پروژه ۱۶۷ میلیارد برآورد شده بود که ۱۰۰ میلیارد آن در سال ۹۹ تخصیص پیدا کرد و قسمت بیشتر آن از صندوق توسعه ملی بود و مابقی اعتبارات از سوی وزارت بهداشت و درمان و مقداری هم از محل‌های دیگر تأمین شد.

وی ضمن تشکر از پیگیری‌های استاندار البرز، همکاری‌های بی دریغ وزارت بهداشت و تلاش‌های شبانه روزی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: تمام قسمت‌های پیشرفت پروژه را زیر نظر داریم و سعی می‌کنیم همه چیز را طبق استانداردها جلو ببریم. همکاران ما کار پروژه را حتی در ماه رمضان لحظه‌ای متوقف نکردند و پروژه به صورت ۲۴ ساعته در حال پیشرفت می‌باشد.

لک عنوان کرد: کل عرصه بیمارستان یک هکتار و نیم است که با توجه به میزان افزایش تخت‌ها نیاز است تا عرصه بیمارستان به ۲/۷ هکتار افزایش پیدا کند. لازمه این کار همکاری تمام بخش‌های استان اعم از شهرداری، فرمانداری و استانداری و … است. با توجه به همکاری‌های بسیار خوب فرمانداری فردیس امیدواریم این مهم نیز انجام شود و عرصه بیمارستان به میزان لازم افزایش پیدا کند تا بتوانیم ساختمان‌های جانبی آن را نیز ایجاد کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار