مدیرکل بحران استانداری تهران

تا کنون اعلام مفقودی نداشته ایم / به زیرساختهای شهری و تاسیسات کشاورزی آسیب وارد شد / جان باختگان سیل در کل کشور 12 نفر است

تابناک تهران - سید هادی رحمتی مدیرکل بحران استانداری تهران در گفتگو با تابناک تهران از عادی بودن وضعیت استان تهران و پایان امداد برای حادثه سیل اخیر خبر داد و گفت: تمامی دستگاهای اجرایی و خدماتی از هلال احمر ، اورژانس و شهرداری ابتدای وقوع سیل در منطقه حضور داشتند و تا ساعت 4 صبح بصورت اضطراری مشغول کار بودند وکارهای پایانی پاکسازی را نیز به انجام رسانده اند .
کد خبر: ۹۷۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵ 20 September 2015
یک مقام مسئول تعداد تلفات سیل روز جمعه در کشور را 12 نفر عنوان کرد که 6 نفر از این جانباختگان در سیل منطقه ی پاکدشت جان خود را از دست داده اند .

هادی رحمتی مدیرکل بحران استان تهران در گفت و گو با تابناك استان تهران اظهار داشت : 5 نفر از فوتی ها ، برای تفرج به روستای توچال از توابع پاکدشت رفته بودند که با شروع بارش و برای در امان ماندن از باران به خودروهای پارک شده ی خود پناه می برند . این خودروها متاسفانه در بستر و حریم رودخانه پارک شده بودند که با وقوع سیل این خودروها و افراد داخل آنها دچار حادثه می شوند .

وی خاطرنشان كرد : در این منطقه در حدود ٣٠٠ تا ٤٠٠ متر از بولوار اصلی امام رضا به علت آبگرفتگی و گل و لای شدید امکان تردد خودروهای سبک وجود نداشت . در منطقه ی قیام دشت نیز که در محدوده ی منطقه ی ١٥ شهر تهران قرار دارد شرایط حاد آبگرفتگی بوجود آمده بود .

وی ادامه داد : در منطقه ی پاکدشت با اقدامات گسترده ی انجام شده تا ساعت 1 بامداد مسیر باز شد و همینطور در منطقه ی قیام دشت نیز نیروهای امدادی و خدماتی و عملیاتی با آمادگی مناسبی که از قبل داشتند تا 4 صبح مشغول کار بودند .

رحمتی گفت : با توجه به اینکه روز جمعه روز آخر بازگشت مسافرین به شهر تهران بود و بلوار امام رضا به عنوان یکی از ورودی های مهم شهر تهران با حجم بالایی از تردد روبرو بود ، تا ساعت 5 بامداد همچنان مشکل ترافیکی در این محور وجود داشت که البته عوامل راهور شهر تهران و همچنین پلیس راه شرق استان تهران تلاش زیادی برای روان سازی ترافیک داشتند .

وی افزود : مهندس کریمی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری به همراه مدیران کل تا بامداد شخصا در منطقه حضور داشتند و بحران را رصد و به طور مستقیم کار را هدایت میکردند . در نهایت تا بعد از ظهر روز بعد خدمات عمومی از قبیل برق و آب و تلفن در تمامی مناطق تقریبا برقرار شد و با پاکسازی مسیرهای مواصلاتی رفت وآمد جریان پیدا کرد .

وی با اشاره به بازدید نجار رئیس ستاد بحران کشور و فرماندار پاکدشت و شخص وی از منطقه ی سیل زده گفت : تمامی دستگاهای اجرایی و خدماتی از هلال احمر ، اورژانس و شهرداری  ابتدای وقوع سیل در منطقه حضور داشتند و تا ساعت 4 صبح بصورت اضطراری مشغول کار بودند وکارهای پایانی پاکسازی را نیز به انجام رسانده اند .

وی در پاسخ به سوالی درباره ی مفقودین احتمالی سیل اظهار داشت : در جلسه ی شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان پاکدشت که به ریاست فرماندار تشکیل شد مقرر شد که در صورتی که به صورت رسمی از مراجع انتظامی درباره ی وجود مفقودی  اعلامی به ما صورت بگیرد امکان جست و جوی بیشتر وجود خواهد داشت . که البته تا به امروز در خصوص وجود مفقودین موضوعی به ما منعکس نشده است .

وی ادامه داد : در بحث ارزیابی خسارات هم اقداماتی صورت گرفته و تیم های ارزیاب به منطقه اعزام شده اند . آنچه واضح است این است که به بخش هایی از خطوط انتقال آب شرب ، دیوارهای باغات ، تاسیسات کشاورزی و برخی منازل خساراتی وارد شده است که بعد از احصا به مراجع بالاتر برای پیگیری دریافت خسارات ارجاع خواهد شد .
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار