جشنواره تئاترکودک امتیازارتقای کارهای نمایشی

مشاور نوجوان جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: برگزاری جشنواره تئاتر کودک در همدان ضمن پویایی تئاتر حوزه کودک و نوجوان، به گروه‌های همدانی نیز در رونق نمایش کمک می‌کند.
کد خبر: ۹۸۲۵۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۴ 22 September 2015
مشاور نوجوان جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: برگزاری جشنواره تئاتر کودک در همدان ضمن پویایی تئاتر حوزه کودک و نوجوان، به گروه‌های همدانی نیز در رونق نمایش کمک می‌کند.

به گزارش فارس؛ حسین قاسمی‎هنر طی حکمی به عنوان مشاور نوجوان رئیس جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان منصوب شد.

بر این اساس هنرمند نوجوان همدانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری مجدد جشنواره تئاتر در همدان اظهار کرد: برگزاری جشنواره تئاتر کودک در همدان ضمن پویایی تئاتر حوزه کودک و نوجوان، به گروه‌های همدانی نیز در رونق نمایش کمک می‌کند.

حسین قاسمی‎هنر بیان کرد: از سال 90 که جشنواره تئاتر به همدان آمد کیفیت کارها بسیار بهتر شده که امیدواریم این روند رو به رشد همچنان ادامه یابد.

وی تصریح کرد: گروه‌های همدانی از امتیاز جشنواره برای افزایش کیفیت کارهای تولیدی و ارتقای کیفیت کارهای همدانی بهره‌مند می‌شوند.

هنرمند سینما و تئاتر همدانی با بیان اینکه جشنواره موجب شکوفایی استعدادهای تازه‌ای در تئاتر می‌شود، گفت: گروه‎های خارجی بیشتر شود بهتر است چون می‌توان از ایده‌پردازی آنها در کارها استفاده کرد و به سطوح مختلفی از تئاتر دست یافت.

وی ادامه داد: اینکه از سال بعد بخش دانش‌آموزی به همدان داده شد یک امتیاز برای همدان است تا بتواند تئاتر را به حوزه‌های دانش‌آموزی کشانده و خود نوجوانان این هنر را ارتقا دهند.

قاسمی‎هنر که خود از جوان‌ترین مدیران سمن‌های کشور است، گفت: استفاده از سازمان‌های مردم‎نهاد می‌تواند در برگزاری جشنواره بسیار به مسئولان کمک کند.

وی فاصله زمانی دو جشنواره فیلم و تئاتر را مطلوب دانست و گفت: برای بهره‌مندی بهتر و بیشتر نوجوانان از هر دو جشنواره می‌توان این دو رویداد فرهنگی را با فاصله زمانی 10 روزه برگزار کرد.

قاسمی‎هنر تاکنون در 10 تئاتر ایفای نقش کرده و مشاور مدیر اجرایی جشنواره در 6 دوره و داور نوجوان جشنواره تئاتر در پنج دوره بوده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار