شمار مبتلایان به قارچ سیاه در قزوین رو به افزایش است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: بروز و شیوع قارچ سیاه در قزوین همچون سراسر کشور رو به افزایش بوده که موجب نگرانی و دغدغه‌ مردم شده است.
کد خبر: ۹۹۴۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶ 18 September 2021

علی اکبر کرمی روز شنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا، افزود:در حال حاضر تعداد مبتلایان به قارچ سیاه در استان قزوین ۱۱ نفر است که ۶ تن از بیماران دارای بیماری کویید ۱۹ هستند.

وی با بیان اینکه مرکز آموزشی درمانی ولایت پایلوت درمان این بیماری است، اظهار داشت: افرادی که از سطح ایمنی پایین تری برخوردار باشند در معرض ابتلا به قارچ سیاه قرار دارند.

کرمی اظهار داشت: با کمبود داروی قارچ سیاه مواجه بودیم که خوشبخانه با اقدامات صورت گرفته مرتفع شد.

وی ادامه داد: بیماران دیابتی و بیمارانی که کورتون مصرف می‌کنند بیش از دیگران در معرض ابتلا قرار دارند.

این مسوول با بیان اینکه بستری موقت اتفاقی مهم در خیز پنجم کرونا بود؛ اظهار داشت: پذیرش بیماران در شرایطی صورت می‌گرفت که ظرفیت بیمارستان ها تکمیل بود و این موضوع جزو افتخارات دانشگاه علوم پزشکی قزوین محسوب می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: پیش از اینکه کرونا وارد کشور شود استان دارای ۱۴۵ تخت بود که امروز این تعداد به ۲۸۸ تخت ویژه رسیده است.

کرمی گفت: از اقدامات مهم درمانی صورت گرفته در استان قزوین، ایجاد مرکز مراقبت در منزل، توسعه بستری های موقت که سه هزار مورد بوده، ایجاد ۲۳۰ تخت جدید در بیمارستان های ارتش و سالن اداره گاز و برگزاری منظم کمیته های مورتالیتی که بررسی پرونده بیماران کم سن و سال است محسوب می شود.

وی همچنین بیان کرد: ۲۹ دستگاه اکسیژن ساز به مجموع دستگاه های اکسیژن ساز استان اضافه شده که از دیگر اقدامات صورت گرفته در دوران کرونا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار