۱۴نیروگاه خورشیدی در بقاع متبرکه و موقوفات استان مرکزی برق تولید می کند

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: ۱۴ نیروگاه خورشیدی موقوفه با ظرفیت ۳۰۰کیلووات ساعت ، امسال دراین استان به شبکه متصل و در حال تولید برق است.
کد خبر: ۹۹۵۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳ 20 September 2021

 

 

به گزارش تابناک مرکزی، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی افزود: این نیروگاه‌های خورشیدی با اعتباری بالغ بر ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل موقوفات مرتبط در۱۴ بقعه متبرکه شاخص استان مرکزی راه‌اندازی شده است.
وی ادامه داد: آستان مقدس امامزادگان محمد و طیب (ع)روستای شهسواران،۷۲تن ساروق (ع)شهرساروق،طاهر و مطهر (ع)روستای کلاغ‌نشین،عبدالله (ع)روستای کودزر،خدیجه خاتون (س)روستای حشمتیه،اهل بن علی بن الحسین (ع)روستای ورچه،سید علی (ع)روستای سرطاق،فاطمه بنت حسین ابی محمد (س)شهرنراق،هاشم و عبدالله (ع)روستای کهنه حصار،محمد (ع)بخش قره کهریز،امامزادگان آستانه علوی (ع)،محمد (ع)روستای نخجیروان ،احمد بن علی (ع)روستای ذلف‌آباد و موقوفه فرمانفرما از جمله بقاع متبرکه و موقوفه ای هستند که به نیروگاه‌های خورشیدی مجهز شده اند.
وی اظهار داشت: تمامی تجهیزات لازم برای راه‌اندازی این نیروگاه‌ها از جمله استراکچر، پنل، کابل، تابلو برق و کنتورها از تولیدات داخلی هستند و توسط کارشناسان و متخصصان بومی استان راه‌اندازی شده‌اند.
حجت‌الاسلام واحدی یادآورشد: این نیرو گاه ها با هدف تامین برق،ایجاد درآمد پایدار برای بقعه،تولید انرژی پاک، استفاده بهینه از فضای بقاع متبرکه و ترغیب مردم به اجرای طرح های زیست محیطی راه اندازی شده و یک نیروگاه ۱۰۰ کیلوواتی نیز موسوم به موقوفه فرمانفرما تا پایان سال جاری راه‌اندازی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار