لزوم تخصیص تسهیلات بانکی به توسعه واحدهای تولیدی

استاندار قم در بازدید از شهرک صنعتی شکوهیه بر ضرورت تخصیص تسهیلات بانکی برای تحقق طرح توسعه واحدهای تولیدی تاکید کرد.
کد خبر: ۹۹۷۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷ 29 September 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی شکوهیه در گفت‌و گو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت بازدیدهای منظم و مستمر میدانی از واحدهای تولیدی بیان کرد: در این بازدیدها، مدیران می‌توانند از نزدیک و با صحبت با تولیدکنندگان، از مشکلات آنان و واحدهای تولیدی آگاه شوند و دستورات لازم را برای حل این مشکلات صادر کنند.

وی افزود: برخی از این مشکلات مربوط به مسائل بیمه تأمین اجتماعی و برخی دیگر درباره طرح توسعه‌ای واحدهای تولیدی و لزوم اختصاص زمین برای این طرح‌هاست.

استاندار قم همچنین ادامه داد: مشکل دیگر در برخی واحدها، ضرورت تکمیل و توسعه زنجیره تولید آن‌هاست، بویژه آن که برخی از این واحدها ظرفیت و قابلیت این توسعه و پیشرفت را دارند، در حالی که اختصاص تسهیلات بانکی به آن‌ها منوط به تأمین وثائق و تضمین‌هاست.

وی اضافه کرد: بر این اساس در حاشیه بازدید امروز مقرر شد تا مساعدت‌های لازم با این واحدها صورت گیرد تا آنان بتوانند هرچه سریع تر مراحل توسعه و تکمیل زنجیزه تولید خود را طی کنند.

سرمست همه مدیران استانی را به بازدید میدانی از واحدهای تولیدی مرتبط با خود و دیدار چهره به چهره با تولیدکنندگان فرا خواند و گفت: راه حل مشکلات از درون همین بازدیدها بیرون می‌آید.

وی با ابراز خرسندی از تداوم برنامه هفتگی سه شنبه‌های اقتصادی برای بازدید از واحدهای تولیدی و همچنین کلنگ زنی و یا افتتاح برخی دیگر از واحدها خاطرنشان کرد: تلاش مدیریت استان این بوده که حتی در شرایط تحریم و شیوع کرونا، نه فقط هیچ واحد تولیدی تعطیل نشود بلکه برخی واحدهای راکد نیز دوباره فعال شوند.

استاندار قم همچنین یادآور شد: خوشبختانه برخی واحدهای تولیدی استان که می‌توانستند طرح توسعه داشته باشند، در حال تکمیل این طرح هستند.

وی در پایان با ابراز خرسندی از توسعه شهرک صنعتی شکوهیه و تبدیل شدن این عرصه به یک کارگاه بزرگ عمرانی اذعان کرد: خوشبختانه مشکل کمبود زمین در این منطقه برطرف شده و واگذاری‌هایی نیز صورت گرفته است، ضمن آن که در ماه‌های اخیر برخی کلنگ‌زنی‌ها هم برای افزایش واحدهای تولیدی برنامه‌ریزی و دنبال شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار