فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: چهار قطعه شی تاریخی در شهر گیلوان شهرستان طارم کشف و در این ارتباط نیز یک نفر دستگیر شده است.
کد خبر: ۱۰۰۰۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸ 10 October 2021

 

حسینعلی فضلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اشیا شامل یک ظرف سفالی کوچک، یک ظرف سفالی بزرگ، یک ظرف مسی کوچک و یک ظرف مسی بزرگ کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: این اشیا توسط کارشناسان میراث‌ فرهنگی استان زنجان ارزیابی خواهد شد تا قدمت تاریخی آنها تعیین شود.

به گفته، فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، یک متهم در محل دستگیر و تعدادی اشیا کشف و ضبط و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شدند.

فضلی با اشاره به اینکه شهرستان طارم از نظر تاریخی با داشتن آثار تاریخی و باستانی یکی از شهرستان‌های مهم استان به شمار می‌رود، افزود: از تمامی شهروندان درخواست می‌شود در راستای حفظ آثار تاریخی در صورت مشاهده هر گونه حفاری مشکوک مراتب را به سامانه ۱۱۰ نیروی انتظامی یا به شماره یگان حفاظت میراث‌فرهنگی ۰۲۴۳۳۰۳۳۳۵۰ اطلاع دهند.

پیش از این نیز طی اواخر شهریور امسال نیز در بازرسی از داخل خودرو، تعدادی اشیاء تاریخی شامل ۱۵ کیلوگرم سنگ یاقوت سبز و قرمز، یک پیه‌سوز سفالی مایل به سرخ، یک قطعه سکه به رنگ طلایی، یک قطعه سکه نقره‌ای‌رنگ و ۴۳ قطعه دانه تسبیح کشف شد و به‌زودی کارشناسان معاونت میراث‌فرهنگی قدمت آنها را تعیین خواهند کرد.

در این واقعه بلافاصله سرنشین خودرو دستگیر شد و پرونده این متخلف برای سیر مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح قضایی تحویل داده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار