کد خبر: ۱۰۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷ 03 March 2015
ضوکمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس گفت: در حال حاضر زیر ساختهای لازم از جمله هتل و اماکن پذیرایی به میزان کافی وجود دارد از این رو متناسب با این زیر ساختها باید نسبت به جذب گردشگر اقدام کرد و در صورت افزایش میزان گردشگر اقدام به ایجاد زیرساختهای جدید کنیم.
عزت الله یوسفیان ملا در گفت و گو با خانه ملت درباره عملکرد رایزنان فرهنگی کشور برای جذب گردشگر و اینکه این صنعت می تواند جایگزین خوبی برای درآمدهای نفتی باشد، گفت: مسولین فرهنگی کشور باید به نحوی جاذبه های گردشگری کشور را به دنیا معرفی کنند که رغبتی برای دیدن اماکن و جاذبه های گردشگری فراهم شود.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی گفت: رایزنان فرهنگی به عنوان نماینده کشور در سفارتخانه ها نقش مهمی در جذب توریست خواهند داشت و می توانند این رغبت را برای مردم دنیا ایجاد کنند تا برای دیدن میراث فرهنگی و جاذبه های گردشگری با ارزش به ایران سفر کنند.

 وی افزود: متاسفانه بسیاری از سفرا با جاذبه های گردشگری کشور بیگانه اند و اطلاعات چندانی از اماکن دیدنی کشورمان ندارند که این به ناتوانی و عملکرد نامناسب سازمان گردشگری برمی گردد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات درمجلس در این باره که چرا دولت زیرساخت های لازم را برای جذب گردشگر آماده نمی کند، گفت: در حال حاضر زیرساختهای لازم برای جذب گردشگر فراهم است و به اندازه همین زیرساختها نتوانستیم گردشگر جذب کنیم.

یوسفیان ملا گفت: زیر ساختهای لازم از جمله هتل و اماکن پذیرایی به میزان کافی وجود دارد از این رو متناسب با این زیر ساختها نیز باید نسبت به جذب گردشگر اقدام کنیم و در صورت افزایش میزان گردشگر اقدام به ایجاد زیرساختهای جدید کنیم.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس با اشاره به اینکه در حال حاضر هتل های موجود در کشور نیز اتاق های خالی بسیاری دارد، گفت: راه هوایی مناسب برای ورود به تمام استانها وجود دارد اما سوال اینجاست که آیا واقعا در تمام این خطوط توریست دررفت وآمد است؟

وی دراین باره که چرا با وجود داشتن حرم امام رضا علیه السلام در مشهد نتوانستیم به اندازه عراق و عربستان، گردشگرجذب کنیم، گفت: به هرحال امام رضا علیه السلام جایگاه خاص خود را دارد و زائران زیادی برای زیارت به مشهد سفر می کنند و اگر مردم  به عربستان سفر می کنند برای انجام اعمال حج است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار