معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی از ارجاع بیش از ۲ هزار پرونده خانوادگی به مراکز مشاوره دادگستری خبر داد و گفت: ۳۴۱ پرونده منجر به سازش شده است.
کد خبر: ۱۰۰۸۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۶ 13 November 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی، صادق اسپیدکار ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بررسی وضعیت بافت‌های ناکارآمد و علل مهاجرت روستاییان به این مناطق در دستور کار دادگستری قرار گرفته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی با بیان اینکه بافت‌های ناکارآمد شهری مقصد روستاییان مهاجر قرار گرفته است، گفت: وضعیت روستاهای مهاجر باید ارزیابی و بررسی شوند که چه عللی این پدیده اجتماعی را به وجود آورده است.

وی افزود: با توجه به اینکه خراسان شمالی بانک اطلاعاتی از روستاهای مهاجر فرست ندارد، بنابراین تهیه این بانک در دستور کار قرار گرفته است.

اسپیدکار ادامه داد: دادگستری استان با همراهی و همکاری دفاتر تسهیل گری تشکیل شده، بخشداری، فرمانداری‌ها و دهیاری‌ها نسبت به شناسایی این روستاها اقدام کرده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی بیان داشت: با شناسایی این روستاها عواملی که موجب شده اند روستاییان به بافت‌های ناکارآمد شهری مهاجرت کنند، بررسی می‌شوند تا اقدامات برای رفع این علل در روستاها در دستور کار قرار بگیرند.

وی در بخش دیگری از سخن خود به عقد میثاق نامه میان دادگستری و علمای اهل سنت استان نیز اشاره داشت و افزود: این میثاق نامه در سال ۹۵ میان طرفین امضا شد.

اسپیدکار گفت: این میثاق نامه دوباره بازنگری شد که در تنظیم اخیر آن مفاد آن از ۱۵ ماده به ۳۵ ماده افزایش یافته است.

وی یادآور شد: این میثاق نامه در ۵۰۰ نسخه چاپ شده است تا منتشر شود.

اسپیدکار گفت: این میثاق نامه توسط علمای اهل سنت و معلمان اهل سنت در حوزه‌های علمیه و مدارس تدریس می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی در ادامه به ارجاع پرونده‌های خانوادگی به مراکز مشاوره طرف قرارداد دادگستری و واحد کاهش طلاق بهزیستی استان نیز اشاره کرد.

این مسئول گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۲ هزار و ۱۹۳ پرونده دعوی خانوادگی به مراکز مشاوره طرف قرارداد دادگستری استان ارجاع شدند که از این تعداد پرونده هزار و ۹۹۸ پرونده بررسی و نتایج آنها اعلام شده اند.

وی بیان کرد: از دو هزار و ۱۹۳ پرونده ۳۴۱ پرونده به سازش منجر شدند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی همچنین عنوان کرد: طی شش ماهه نخست امسال ۵۶۷ پرونده دعوی خانوادگی به واحد کاهش طلاق بهزیستی استان ارجاع شدند که ۱۳۳ پرونده به سازش منجر شد و ۸۸ پرونده هنوز در جریان رسیدگی قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار